کد خبر: ۲۰۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - 14 February 2023
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
شرکت های بیمه نسبت به سال قبل رشدی حدودا 25 درصدی را تجربه کرد؛ اما رشد خوبی نبود چرا که سال قبل که شرکت های بیمه رشدی بالای 40 درصدی را تجربه کردند.در همین دوره بازدهی سهام شرکت های بیمه چندان چنگی به دل نمی زد.

شرکت های بیمه در آذر ماه امسال توانستند حدود 87 هزار میلیارد ریال سود خالص شناسایی کنند که نسبت به سال 1400 رشد چشمگیری را تجربه نکردند ولی رشد خوبی را هم تجربه کردند.

به گزارش بانکداری ایرانی؛ در حقیقت صنعت بیمه، نسبت به سال قبل رشدی حدودا 25 درصدی را تجربه کرد؛ اما رشد خوبی نبود چرا که سال قبل که شرکت های بیمه رشدی بالای 40 درصدی را تجربه کردند، بنابراین امسال رشد چندان قابل توجهی را تجربه نخواهد کرد.

در بین 20 شرکت بیمه گری، بالاترین رشد سود خالص متعلق به بیمه دانا بوده که در سال جاری تقریبا با رشد معجزه آسایی از زیان خالص 28 هزار میلیارد ریال در سال گذشته به سود 65 هزار میلیارد ریال در اذر سال جاری رسید.

بعد از شرکت بیمه دانا، بیمه البرز قرار دارد که سود خالص 9هزار میلیارد ریالی ساخته است. بیمه کوثر نیز سود خوبی را محقق کرده و مبلغ هشت هزار و 514 میلیارد ریال را طی 9 ماهه منتهی به 30 اذر شناسایی کرد.

بیمه سینا با داشتن زیان یک هزار و 349 میلیارد ریالی و بیمه میهن با زیان خالص یک هزار و 383 میلیارد ریالی در ردیف زیانده های بیمه گری در اذر 1401 شناسایی شدند.

بالاترین سود انباشته به شرکت بیمه دانا با رقم 37 هزار میلیارد ریال و سپس به بیمه آسیا با مبلغ 10 هزار میلیارد ریال و در رتبه سوم به بیمه کوثر با رقم 9هزار و 424 میلیارد ریال تعلق داشت. شرکت بیمه سینا، بیمه میهن و رازی در اذر 1401 دارای زیان انباشته بودند.

در همین دوره بازدهی سهام شرکت های بیمه چندان چنگی به دل نمی زد. بررسی روند معاملات سهام صنعت بیمه در بازار سهام نشان می دهد، ارزش سهام بسیاری از نمادهای موجود در بازار از ابتدای سال جاری کاهش یافته و در نتیجه سهام موجود در صنعت به طور میانگین حدود 3/ 12 درصد از سهام خود را از دست داده اند. همچنین ارزش بازاری سهام صنعت بیمه در بازه سه ماهه و یک ماهه به ترتیب منفی 4/ 9 و 36/ 0 درصد بوده است.

در واقع شرکت های بیمه در ماه های اخیز وضعیت چندان جالب توجهی نداشتند باوجود اینکه رشد داشتند اما نسبت به دوره های قبل ، معجزه نکردند.

بررسی وضعیت سود و زیان شرکت های بیمه در آذر 1401

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: