کد خبر: ۲۰۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - 08 February 2023
در روزهای اخیر سهام بانک سینا در بازار سرمایه با اقبال خوبی همراه شد، علت اصلی آن تغییر در راس هرم مدیریتی این بانک بود.غلامرضا فتحعلی که پیش از این سرپرست بانک سینا بوده است با تأیید بانک مرکزی و تصویب هیئت‌مدیره بانک، بعد از کمتر از هفت ماه، به عنوان مدیرعامل این بانک انتخاب شد.

در روزهای اخیر سهام بانک سینا در بازار سرمایه با اقبال خوبی همراه شد، علت اصلی آن تغییر در راس هرم مدیریتی این بانک بود.

به گزارش بانکداری ایرانی ، غلامرضا فتحعلی که پیش از این سرپرست بانک سینا بوده است با تأیید بانک مرکزی و تصویب هیئت‌مدیره بانک، بعد از کمتر از هفت ماه، به عنوان مدیرعامل این بانک انتخاب شد.

در دوره سرپرستی فتحعلی در بانک سینا، طرح راهبردی کسب‌وکار بانک با رویکرد رقابتی در بازار پول و با هدف افزایش سودآوری، توسعه سهم از بازار، حرکت به سمت افزایش درآمدهای غیرمشاع، توسعه فعالیت‌های بانکداری دیجیتال، گسترش فعالیت‌های ارزی و... تدوین شده بود و با قطعی شدن مدیرت وی این برنامه ها عملیاتی شده و به همین دلیل بازار سرمایه که به دقت تمامی اخبار بانکها و شرکت های بورسی را دنبال می کند به تایید حکم مدیریت فتحعلی روی خوش نشان داده و تنها طی سه روز کاری قیمت سهام بانک نزدیک به 13 درصد رشد کرد. گذشته و تجربه کاری فتحعلی نیز مورد توجه کارشناسان بوده و اقبال خوبی نشان دادهند. چرا که فتحعلی دارای دکترای حرفه‌ای کسب‌وکار، عضو جامعه حسابداران رسمی ایران و کارشناس رسمی دادگستری در رشته حسابداری، حسابرسی و ارزیابی سهام بوده و از سوابق کاری او می‌توان به معاونت مالی بانک انصار، عضویت در هیئت‌مدیره گروه مالی بانک سپه، عضویت در هیئت‌مدیره شرکت صرافی بانک انصار اشاره کرد.

در حدود شش ماهی که فتحعلی سرپرست بانک سینا بود، این بانک توانست روند مناسبی را طی کند. هزینه مطالبات مشکوک‌الوصول بانک سینا در این دوره برای اولین بار، نسبت به دوره مشابه در سال گذشته هیچ رشدی نداشت. جمع بدهی بانک نیز از نسبت دارایی شرکت بیشتر رشد نداشت. سود انباشته این شرکت بورسی 54 درصد رشد داشته و به 10 هزار و 675 میلیارد ریال رسید. سود خالص شرکت رشدی هفت درصدی داشت و از همه مهمتر اینکه درامدهای عملیاتی شرکت با رشدی 32 درصدی از 18 هزار میلیارد ریال در اذر 1400 به مبلغ 24 هزار میلیارد در اذر 1401 رسید.

علاوه بر این رشد ها، خالص کارمزد بانک رشدی 108 درصدی نسبت به سال گذشته داشته و از رقم دوهزار و 600 میلیارد ریال به رقم پنج هزار و 434 میلیارد ریال رسید.

بر اساس همین داده های مالی و رشد هایی بود که کارشناسان و فعالان بازار سرمایه به سهام بانک سینا طی روزهای اخیر توجه خاصی نشان داده و این تاییده را مثبت ارزیابی کرده و به همین دلیل سهام بانک با استقبال بالایی مواجه شده و رشد قابل توجهی کرد. در حقیقت مدیر فعلی بانک سینا ، با عملکرد مثبت ، وانست نظر بازار سرمایه را جلب کند.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: