بانکداری ایرانی - لیلا فریادرس ؛ شرکت بیمه پارسیان عصر روز 27 دی 1401 با حضور در برنامه سهشنبههای نوآوری در بیمه مرکزی اپلیکیشن فناورانه خود را با نام “چتر همراه” را معرفی کرد و از سامانهها و محصولات نوآورانه این شرکت رونمایی شد .
به گزارش بانکداری ایرانی ، در جلسه مشترک مدیران بیمه پارسیان با مدیران بیمه مرکزی، این شرکت مهمترین خدمات “چترهمراه” از جمله بازدید خودرو همراه با بیمهگزار و اعلام خسارت بیمه بدنه خودرو را تشریح کرد. از دیگر خدمات “چتر همراه” پارسیان سامانه یکپارچه نظارت و اجرای مراحل پرداخت بیمه درمان است. در این سامانه خدمات آنلاینی مانند اعلام خسارت توسط بیمهگزار و اطلاع رسانی از مراحل رسیدگی خسارت درمان به بیمهگزار ارائه میشود. خرید آنلاین بیمهنامه، مشاهده بیمهنامهها، پرداخت آنلاین حقبیمه، درخواست بازدید خودرو برای صدور بیمهنامه از دیگر قابلیتهای سامانه چتر همراه پارسیان است. اعلام خسارت خودرو در زمان تصادف به صورت آنلاین تا مرحله تشکیل پرونده و پرداخت خسارت از جمله دیگر خدمات چتر همراه پارسان است که به بیمهگزاران امکان دریافت خسارت بدون مراجعه به شعب را میدهد.
بهینه سازی شرکت های بیمه از مسیر دیجیتالی سازی
روح الله حیدری ، مدیرفناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت بیمه پارسیان معتقد است که مهمترین راه بهینهسازی شرکتهای بیمه از مسیر دیجیتالی شدن میگذرد. برای دیجیتالیسازی اقدامات زیادی وجود دارد که عبارت از تجربه دیجیتال مشتری، انتقال تجربه دیجیتال کارکنان ، عامل فرایندها و آخرین عنصر اکوسیستمسازی است. سعی شده تا ترکیبی از این پروژه ها برای پیشرفت کار ایجاد شود. تجربه دیجیتالی مشتری همین طرحی است که به نام برنامه چترهمراه را در دست اجرا داریم. بحث استفاده هوشمند برای استفاده مشتریان و سامانه اجرای پرداخت و همچنین بحث فروش بیمه نامه را در این حوزه نیز در دست اجراست.
حیدری افزود: تجربه دیجیتالی کارمندان که یکی از مهمترین بحث هاست، در جهت ساخت محیط کار هیبریدی بکار می رود تا تجربه خوبی را ایجاد کند. علاوه بر این در بخش فرایندها محیط کار ترکیبی را داریم که به فرآیندها کمک می کند تا کارها را خوب پیش ببریم . در حوزه اکوسیستم سازی پروژه های زیادی آغاز شد. یکی از این پروژههایی که عملیاتی شد، در گروه مالی پارسیان قرار دارد. با بانک پارسیان یک اکوسیستم سازی خوبی صورت گرفته تا خلق ارزش خوبی انجام شود.
مدیرفناوری طلاعات بیمه پارسیان در ادامه عنوان کرد: استفاده مشتری و اعلام برخط مشتری از ویژگی هایی است که این طرح ها دارند. تکنولوژی ها به ما ویژگی هایی می دهد تا بتوانیم خلق ارزش کنیم. یکی از این خلق ارزش ها می تواند سهولت استفاده از ابزارها در کنار امنیت و سلامت است.
او ادامه داد: در فرایند بازدید بدنه خودرو ، بیمه گذار بازدید بیمه بدنه را خود انجام می دهد واطلاعات را ارسال و بیمه بدنه برای وی صادر می شود. درواقع نیاز به حضور افراد نیست. در سالهای آتی فرستادن کارشناس برای بازدید میدانی از خودرو کاری عجیب و غریب خواهد بود. سیستم های هیبریدی و یکپارجه زیادی در دستور کار شرکت های بزرگی قرار دارد و کارتل های بزرگ دنیا از این سیستم بهره می برند. با راه اندازی ابزارهای مختلف مانند پیام رسان سازمانی ، پورتال داخلی و مدیریت دانش، سامانه اینشور تراکنیگ و غیره وجود دارند که همه اینها کمک می کند تا ما به بهترین شکل ممکن این سیستم همکاری داخلی را پیش ببریم. نکته مهمتر اینکه در این سامانه بازخوردها را نیز دریافت می کنیم. موضوع چت باکس است به دلیل اینکه صنعت بیمه پیچیدگی های زیادی دارد به همین دلیل از تکنولوزی های مختلفی برای ارتباط با مشتریان را داریم این چت باکس چنان پیشرفته خواهد شد ه به عنوان یک ناظر نیز رفتار خواهد کرد.
همه کارمندان بیمه پارسیان، متخصصان قابلی هستند
امیرساسان ترابی زاده، معاون برنامه ریزی و توسعه بازار و درمان بیمه پارسیان معتقد است که در حوزه درمان شرکت بیمه پارسیان، کارهای زیادی انجام شده است . اگر الان شخص بیمه گذار پرونده خود را برای بررسی به شرکت بیمه پارسیان ارسال کند هرکدام از کارکنان شرکت در این حوزه میتوانند این کار را انجام دهند. بیمه گذار نیز می تواند مراحل سیر پرونده خود را دیده و اگر نقص مدرکی وجود دارد جبران کند. ارتباط با سامانه بیمه گری نیز انجام شده و در این حوزه نیز اقدامات مفیدی انجام شد.
مقصر و غیر مقصر نیاز به حضور در شرکت ندارند
جعفر سلطانی زاده احمدابادی، مدیر بیمه خودرو شرکت بیمه پارسیان در زمینه حوادث بیمه گر و امکان حضور آنها در شرکت بیمه پارسیان گفت: در تصادفات مالی، مقصر نیاز به مراجعه به شرکت ندارد. سامانه چتر همراه برای بیمه گذار امکانات خوبی را در نظر رفته و بیمه گذار وارد سامانه شده و کارهای خود را انجام می دهد. خود فرد با عکس برداری از خودرو و دیگر مسائل و وارد کردن اطلاعات، اقدام به پیشرفت کارها می کند. در این سامانه این اطلاعات به زیانده خودرو نیز ارسال میشود و کارها برای دو طرف انجام میشود. نکته جالبتر اینکه موضوع مقصر بودن یا نبودن را نیز بررسی میکنیم. در صورت اعتراض نیز کارها به راحتی مجددا بررسی میشود و کارشناس دیگری کار را بررسی میکند. این سامانه مستندات بصورت برخط جمع آوری می شود و دسترسی به کارشناسان خبره با سرعت بالا انجام می شود. این طرح کاهش عوارض ترافیکی و ساماندهی و یکپارچه سازی ماده 40 قانون بیمه و غیره دارد.
بیمه پارسیان با استارتاپها و غیره همکاری خوبی دارد و این ابزار نیز با همکاری همه ارکان شرکت تهیه شدهاست. با کمک استارتاپ ها در بخش بیمه بدنه و غیره فعالیت بیشتری داشتیم.
برقراری ارتباط مناسب با مشتریان
امیرمومنی مدیر طرح و برنامه شرکت بیمه پارسیان و باشگاه مشتریان معقتد است که سامانه باشگاه مشتریان با هدفگذاری که شرکت انجام داده پیگیری شده و و ارتباط خوبی با مشتریان برقرار می شود .