کد خبر: ۲۰۷۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۱۸ دی ۱۴۰۱ - 08 January 2023
شرکت‌های بیمه در آخر پاییز سال 1401 شرایطی به‌مراتب بهتر از سالهای گذشته داشته و نسبت خسارت بیمه درمان و حق بیمه زندگی به‌مراتب بهتر از وضعیت بیمه درمان بوده و به همین علت شرکت‌های بیمه در شرایط مناسبی به سر می‌برند.

بانکداری ایرانی - علی سوری ؛  شرکت‌های بیمه در آخر پاییز سال 1401 شرایطی به‌مراتب بهتر از سالهای گذشته داشته و نسبت خسارت بیمه درمان و حق بیمه زندگی به‌مراتب بهتر از وضعیت بیمه درمان بوده و به همین علت شرکت‌های بیمه در شرایط مناسبی به سر می‌برند.

به گزارش بانکداری ایرانی ،  شرکت‌های بیمه در سال های اخیر، وضعیت خسارت و حق بیمه تولیدی شرکت‌های بیمه بزرگ و بورسی نشان می‌دهد که میانگین نسبت خسارت شرکت‌های بورسی و بزرگ، حدود 51 درصد بود. در بین این 16 شرکت بورسی موردبررسی، کمترین نسبت خسارت به شرکت بیمه پاسارگاد اختصاص دارد. بالاترین نسبت خسارت متعلق به شرکت بیمه میهن بوده است.

بررسی وضعیت حق بیمه و خسارت پرداختی شرکت‌های بزرگ بیمه

شرکت‌های بیمه در سه حوزه بیشترین تلاش را دارند. بیمه شخص ثالث که اجباری است ، بیمه درمان و بیمه زندگی سه رشته از بیمه گری است که شرکت‌های بیمه بیشترین سهم از پرتفوی خود را به این سه رشته اختصاص دادند. نکته جالب اینکه بیمه زندگی کمترین ریسک را دارد اما در بین این سه رشته کمترین سهم پرتفوی را داراست. به‌طور میانگین سهم حق بیمه شخص ثالث در بین این 16 شرکت رقم 19 درصد، سهم حق بیمه درمان 28 درصد و سهم حق بیمه زندگی 23 درصد است.

به‌صورت میانگین خسارت‌های بیمه شخص ثالث وزندگی تقریباً منطقی به نظر می‌رسد ولی خسارت پرداختی بیمه درمان بسیار بیشتر از حق بیمه تولیدی است . چراکه رقم 42 درصد است.

بررسی وضعیت حق بیمه و خسارت پرداختی شرکت‌های بزرگ بیمه

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: