کد خبر: ۲۰۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۱۷ دی ۱۴۰۱ - 07 January 2023
وزارت امور اقتصادی و دارایی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برای نخستین بار در کشور مجوز صدور اوراق بیمه اتکایی برای دو شرکت بیمه ای ملت و اتکایی امین صادر شد.

وزارت امور اقتصادی و دارایی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برای نخستین بار در کشور مجوز صدور اوراق بیمه اتکایی برای دو شرکت بیمه ای ملت و اتکایی امین صادر شد.

به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، در این اطلاعیه آمده است: به دنبال تصویب دستورالعمل انتشار اوراق بیمه اتکایی در هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در تاریخ ۷ آذر ماه ۱۳۹۷ و مجوز صادره برای بیمه مرکزی و شرکت های بیمه در بند (ز) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور مبنی بر انتشار اوراق مالی اسلامی در بازار سرمایه برای پوشش‌های بیمه‌ای و همچنین اوراق بهادار سازی خطر پذیری (ریسک پذیری)، بیمه مرکزی به منظور توسعه همکاری های صنعت بیمه کشور و بازار سرمایه، پس از اخذ تاییدیه هیات عامل بیمه مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار، برای اولین بار در کشور مجوز صدور اوراق بیمه اتکایی را در آذر ماه امسال برای دو شرکت بیمه ای ملت و اتکایی امین صادر کرد تا شرکت های مذکور پس از انجام هماهنگی های لازم با سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به انتشار اوراق مزبور اقدام کنند.

بر این اساس برای اولین بار در صنعت بیمه کشور قرار است اوراق بهادار بیمه اتکایی به میزان یک هزار میلیارد ریال توسط بیمه ملت و ۱۲ هزار میلیارد ریال توسط بیمه اتکایی امین به منظور انتقال ریسک های صنعت به بازار سرمایه منتشر شود تا توسعه و استفاده از ابزار های مالی نوین و اوراق بهادارسازی به پشتوانه انواع دارایی ها، بدهی ها و ریسک ها، منجر به عمق بخشیدن به بازار ها و افزایش کاریی آن ها شود.

این اتفاق در صنعت بیمه با هماهنگی بیمه مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت های بیمه و شرکت های تأمین سرمایه انجام خواهد شد.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی ماه گذشته اعلام کرد در راستای توسعه همکاری‌های مشترک صنعت بیمه و بازار سرمایه، مجوز انتشار اوراق بیمه اتکایی برای ۲ شرکت بیمه‌ای از سوی بیمه مرکزی صادر می‌شود.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: