کد خبر: ۲۰۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۰۵ دی ۱۴۰۱ - 26 December 2022
شرکت بیمه دی با تجمیع سرمایه‌های این بیمه‌نامه‌ها در صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه الماس خود با کسب بازدهی مطلوب موجب افزایش سود شده‌ که از این نظر بیمه دی یکی از بالاترین سود ها را در بین شرکت‌های بیمه‌ای محقق نموده است.

بررسی وضعیت بیمه دیبیمه دارای وضعیت مناسبی در سال‌های اخیر بوده و توانسته عملکرد مناسبی را در حوزه‌های مختلف ارائه کند. عملکرد این شرکت بر اساس محصولات، بازاریابی و اقداماتی است که سبب شد، این شرکت در سال‌های اخیر یکی از بهترین سود را محقق و سود مشارکت مناسبی رابین ذی‌نفعان خود توزیع کند تا جایی که دریکی از این سال‌ها سودی 40 درصدی را پرداخت کرد درحالی‌که در آن سال سود بانکی 15 درصدی بود.

به گزارش بانکداری ایرانی ،  سود مشارکت بیمه در سال‌های اخیر روندی رو به رشدی داشت. این شرکت دارای به دلیل داشتن صندوقی مهم در بازار سرمایه در این سال‌ها سود مشارکت بالاتر از سوده‌ های بانکی کشور ایجاد کند.

شرکت بیمه دی با تجمیع سرمایه‌های این بیمه‌نامه‌ها در صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه الماس خود با کسب بازدهی مطلوب موجب افزایش سود شده‌ که از این نظر بیمه دی یکی از بالاترین سودها را در بین شرکت‌های بیمه‌ای محقق نموده است. این شرکت در سال 1399 بر اساس داشتن همین صندوق بیش از 40 درصد سود مشارکت به سهامداران خود اعطا کرد.

بررسی ده‌ساله نشان می‌دهد که این شرکت نرخ سود مشارکتی مناسبی را شناسایی و برای ذینفعان خود آن سود را توزیع کرده است. در دو سه سال اخیر سود مشارکت بالای 28 درصدی را محقق کرد. در حالی نرخ سود بانک‌ها 15 تا 18 درصد است بنابراین بیمه دی 10 درصد از بانک‌ها سود سالانه داشته است.همچنین اتفاقاتی که سبب بهبود وضعیت بیمه دی‌ماه‌های پیش رو می‌شود، همکاری‌های شرکت است. در همین راستا، زمینه‌های جدید همکاری برای بانک دی و بیمه دی فراهم شود. درواقع، شبکه گسترده شعب بانک دی در کنار شبکه فروش گسترده بیمه دی، به‌خوبی می‌توانند باهم افزایی، منافع یکدیگر را تأمین کنند.

سود مشارکت در منافع بیمه های زندگی " دی" 
بررسی وضعیت بیمه دی

 

مدیرعامل بانک دی در این خصوص با اشاره به این‌که بانک در حوزه فناوری اطلاعات، امکانات گسترده‌ای دارد که می‌تواند در اختیار شرکت بیمه دی نیز قرار بگیرد، اظهار کرد: تعریف کردن سبدی از محصولات بیمه‌ای که بانک و مشتریان بانک بتوانند از آن‌ها بهره‌مند شوند، زمینه همکاری‌های مشترک را تقویت می‌کند. این سخنان در حالی مطرح می‌شود که شرکت بیمه دی در ارائه محصول جدید دست توانایی دارد.

ازجمله محصولات مهم شرکت که ایده خلاقانه‌ای نیز پشت آن بوده، بیمه شخص واحد دی است. بیمه درمان شخص واحد دی یا همان بیمه درمان انفرادی دی هزینه‌های درمانی مازاد را جبران می‌کند. بیمه‌های پایه نظیر بیمه تأمین اجتماعی فقط بخشی از پرداخت‌های درمانی را جبران می‌کنند؛ اما با استفاده از بیمه شخص واحد دی می‌توان بسیاری از هزینه باقیمانده را به‌راحتی جبران کرد. در حقیقت، باید گفت که بیمه شخص واحد دی، نوعی بیمه تکمیلی اختیاری است که هزینه‌های باقیمانده و مازاد را پوشش می‌دهد. با توجه به افزایش هزینه‌های درمانی و مشخص نبودن طول درمان برای بعضی بیماری‌ها، خرید بیمه شخص واحد دی به‌شدت توصیه می‌شود. از مزیت‌های بیمه شخص واحد دی می‌توان گفت که بیمه تکمیلی شخص واحد دی مزیت‌های مختلفی دارد که برای کاهش دغدغه‌های بیماری و خدمات پزشکی افراد تمهیدات و پوشش‌هایی را در نظر گرفته است. در حقیقت بیمه شخص واحد نسبت به سایر بیمه‌های درمان یکسری برتری‌هایی دارد که عبارت‌اند از: عدم نیاز به تحت پوشش بودن بیمه درمانی پایه، دو برابر شدن سقف تعهدات فرانشیز، انتخاب درمان بدون پرداخت وجه ، گستردگی مراکز درمانی طرف قرارداد ، پوشش‌های مختلف درمانی و پزشکی هشت هزار مرکز طرف قرارداد.

حال با توجه به این اقدامات باید پرسید عملکرد شرکت چگونه بوده است؟ بیمه دی در بین شرکت‌های هم‌گروه خود به‌واسطه وضعیت بنیادی خوبی که دارد موردتوجه قرارگرفته و با انتشار صورت‌های مالی شش‌ماهه و تحقق سود قابل‌توجه 503 ریالی به ازای هر سهم نشان داد رشد اخیر این سهم و بازدهی بسیار خوبی که در گروه خود داشته به دلیل دلایل بنیادی و تحولاتی است که در این شرکت بیمه‌ای روی‌داده است. این شرکت بیمه‌ای حدود 107 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سپرده‌های بلندمدت و 234 میلیارد تومان در صندوق‌های سرمایه‌گذاری و 360 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی و همین مقدار نیز سرمایه‌گذاری در سهام سایر شرکت‌ها را در اختیار دارد که این حجم سرمایه‌گذاری سود خوبی را برای این شرکت به همراه خواهد داشت.

با توجه به مطالب گفته‌شده می‌توان گفت  شرکت بیمه یکی از شرکت‌های موفق در صنعت بیمه است که قطعاً قادر خواهد بود در سال‌های پیش رو عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارد.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: