کد خبر: ۲۰۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - 05 December 2022
رئیس‌کل بیمه مرکزی در پاسخ به سوال خبرنگار بانکداری ایرانی؛
آیین‌نامه‌های بیمه مرکزی باید در اسرع وقت تغییر کند و همان‌گونه که بیمه مرکزی اصرار دارد که قوانین بیمه مرکزی مترقی است، در مقابل اصرار دارد که آیین‌نامه‌های صنعت بیمه ضعیف و بدون کارکرد لازم و مناسب بوده و باید تغییر کنند.

آیین‌نامه‌های صنعت بیمه کارامد نبوده و قطعاً نیاز به بازنگری دارندآیین‌نامه‌های بیمه مرکزی باید در اسرع وقت تغییر کند و همان‌گونه که بیمه مرکزی اصرار دارد که قوانین بیمه مرکزی مترقی است، در مقابل اصرار دارد که آیین‌نامه‌های صنعت بیمه ضعیف و بدون کارکرد لازم و مناسب بوده و باید تغییر کنند.

به گزارش بانکداری ایرانی ، مجید بهزاد پور در روز یکشنبه 13 آذر 1401، در حاشیه بیست و نهمین همایش ملی بیمه و توسعه در جمع خبرنگاران، بابیان مطلب فوق، در پاسخ به پرسش خبرنگار بانکداری ایرانی، در خصوص آیین‌نامه‌های صنعت بیمه تصریح کرد: قوانین صنعت بیمه مترقی هستند و نیاز به بازنگری ندارند اما این موضوع در خصوص آیین‌نامه‌ها صدق نمی‌کند.در حقیقت، در خصوص نظارت بر صنعت بیمه سخت‌گیری‌های بیشتری خواهد شد.

تمام تلاش ما این است که در جزییات عملیات شرکت‌ها دخالت نکنیم ؛ بلکه قرار است که سخت‌گیری‌های بیشتری در حوزه نظارت انجام شود. در همین رابطه، اخیراً مدیران زیادی امتیاز منفی از بیمه مرکزی گرفتند.

رئیس‌کل بیمه مرکزی تأکید کرد: بر اساس همین دیدگاه یعنی اجرای نظارت بیشتر بر شرکت‌ها بدون دخالت بیشتر، آیین‌نامه‌ها نیاز به بازنگری شدیدی دارند.

او در ادامه عنوان کرد: آیین‌نامه 90 تغییریافته و آیین‌نامه‌های دیگر نیز در دست بررسی قرار دارند. درواقع، دگرگونی در همه آیین‌نامه‌ها در دست اجراست و حتی ترتیب شکلی آن نیز تغییر می‌کند. علاوه بر این آیین‌نامه سرمایه‌گذاری نیز نیاز به بازنگری دارد. علاوه بر این در خصوص حاکمیت شرکتی نیز باید اقداماتی صورت گیرد.

بهزاد پور تصریح کرد: قطعاً باید در خصوص توانگری مالی تغییراتی رخ‌داده و موارد زیادی در این حوزه باید به‌روزرسانی شود. اما در این حوزه‌ها نگرانی دخالت بیمه مرکزی است.

او در پاسخ به این سوال که در بحث تعهدات شرکت‌ها چه نظارتی صورت می‌گیرد، پاسخ داد: از باب اینکه بتواند شرکت تعهدات خود را نسبت به بیمه‌گذاران اجرا کند ورود می‌کنیم . مبنای ورود رئیس‌کل بیمه مرکزی به فرایندها اصل دفاع از حقوق بیمه‌گذاران است. ما می می‌خواهیم مطمئن شویم که منافع بیمه‌گذاران تأمین می‌شود. درواقع زمانی در سرمایه‌گذاری‌ها ورود می‌کنیم تا مطمئن شویم که بیمه گران، به چه میزان به تعهدات خود جامعه عمل پوشیده است.

رئیس‌کل بیمه مرکزی در خصوص اعضای شورای عالی بیمه گفت: اعضای شورای بیمه نیاز به تخصص لازم در حوزه بیمه را ندارند. در ضمن رئیس‌کل بیمه مرکز نیز حق رأی نداشته و به عنوان عضوی ناظر است.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: