کد خبر: ۲۰۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۲ - ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - 19 November 2022
، بالاترین مبلغ سپرده‌‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۳/ ۳۴۱۳هزار میلیارد تومان و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۸/ ۱۷‌هزار میلیارد تومان است.

ایسنا : میزان مانده کل سپرده‌‌ها و تسهیلات بانکی تا پایان مهر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته معادل ۸/ ۳۲ و ۹/ ۳۲‌درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش بانک‌مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری به تفکیک استان‌ها در پایان مهرماه سال‌جاری، مانده کل سپرده‌‌ها به رقم ۵/ ۶۴۲۶‌هزار میلیارد تومان رسیده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل ۸/ ۳۲ و ۲/ ۱۶‌درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین، بالاترین مبلغ سپرده‌‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۳/ ۳۴۱۳هزار میلیارد تومان و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۸/ ۱۷‌هزار میلیارد تومان است. علاوه براین، مانده کل تسهیلات در این زمان ۳/ ۳۴۱۳هزار میلیارد تومان است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل ۹/ ۳۲ و ۸/ ۱۳‌درصد افزایش داشته است.


طبق این گزارش، بیشترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده ۷/ ۲۸۰۵هزار میلیارد تومان و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۹/ ۱۷‌هزار میلیارد تومان است. نسبت تسهیلات به سپرده‌‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۷/ ۸۱‌درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۳/ ۰‌درصد افزایش و در مقایسه با پایان سال گذشته ۵/ ۱واحد‌درصد کاهش نشان می‌دهد که نسبت مذکور در استان تهران ۴/ ۹۰‌درصد و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲/ ۱۱۳‌درصد است.

در این گزارش، یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و موسسات تولیدی سایر استان‌‌ها در استان تهران بیان شده است و عمده فعالیت‌‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری استان تهران انجام می‌شود.

نگار کریمی
منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: