کد خبر: ۲۰۶۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - 30 October 2022
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
"هدف بزرگ ما این است که با سهامدار عمده شرکت مذاکره کنیم تا بیمه دیجیتال را به طور کامل راه اندازی کرده و کلیه فعالیت خود را در حوزه دیجیتال و الکترونیکی شدن سوق دهیم."

شرکت بیمه تجارت‌‎نو بر پایه نوآوری و خلاقیت بنا شده است. این شرکت بر بستر نو بودن و نو شدگی بناشده است و همواره بر این اصول خود پایبند است.

به گزارش بانکداری ایرانی ، نیما نوراللهی، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت بیمه تجارت‌نو در دیدار و گفت‌وگوی صمیمی با خبرنگاران با بیان مطلب فوق افزود: در حقیقت، غالب تفکر در بیمه تجارت‌نو "نو" بودن است. "نو" بودن به نوعی با اسم و اهداف شرکت پیوند خورده است. در چند سال اخیر اتفاقات خوبی در شرکت افتاد از اپلیکشین‌ها تا قبولی اتکایی اتفاقات خوبی بوده که سبب شد بیمه تجارت‌نو حرکتی رو به جلو را به نمایش بگذارد، ولی همه اینها دلیلی برای توقف ما نبود. بر اساس همین دیدگاه بود که در دوسه سال اخیر تیمی قوی و کارآمد در حوزه فناوری ساختیم.استراتژی بلندمدت طراحی کردیم و در نهایت سند چشم اندازی را نوشتیم که سند استراتژی تحول دیجیتال شرکت بود.این استراتژی سه ساله است و اینکه در سه سال آینده قرار است چه کارهایی را انجام دهیم در این سند بیان شده است. این طرح حدود دو ماهی است که در هیات مدیره شرکت تصویب شد و همه اتفاقات خوب شرکت مانند هوش تجاری، بنو و دیگر ابزارهای نوین شرکت بیمه تجارت‌نو، در گام اول بود هدف این است که تا سال 1404 به اهدافی که تعیین شده است، برسیم.

موفقیت بیمه تجارت‌نو در استراتژی تحول دیجیتال

نیما نوراللهی در ادامه گفت: هدف بزرگ ما این است که با سهامدار عمده شرکت مذاکره کنیم تا بیمه دیجیتال را به طور کامل راه اندازی کرده و کلیه فعالیت خود را در حوزه دیجیتال و الکترونیکی شدن سوق دهیم.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو در خصوص نرخ‌شکنی در صنعت بیمه گفت: موضوع نرخ‌شکنی در صنعت بیمه در حوزه درمان و غیره تقریبا به نقطه صفر رسیده و نرخ شکنی خاصی وجود ندارد. چون نفعی برای شرکت‌ها ندارد و نرخ شکنی به معنی خودکشی شرکت‌هاست. در برخی مواقع اتفاقات دیگری در خصوص نرخ شکنی می‌افتد. مثلا در کنار درمان موارد دیگری وجود دارد که ضریب خسارت پایینی دارد و ممکن است که در آن حوزه نرخ‌های جدیدی ارائه شود. باید برای بیمه گذار نیز در خصوص فرهنگ سازی کار کند. تا بیمه‌گذار بداند که نرخ بیمه نباید به نحوی باشد که گویی قیمت آن صفر باید باشد تاجایی که هر قیمتی که مشتری پیشنهاد می دهد باید مورد توافق شرکت‌های بیمه باشد. راهکاری وجود دارد در این حوزه مثلا بیمه مرکزی می تواند برای تعداد بالا تخفیفی را در نظر بگیرد .

وی در خصوص حوزه فروش، شرکت بیمه تجارت‌نو اظهار کرد: در سه ماهه امسال 70 رشد در فروش داشتیم که54 درصد از سود شرکت ناشی از فروش بود. سود حاصل از سرمایه گذاری در سال جاری نسبت به سال قبل بهتر بود. در حال حاضر دو هزار بازاریاب در سامانه بنوشاپ ما فعال هستند.

موفقیت بیمه تجارت‌نو در استراتژی تحول دیجیتال

نوراللهی در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص تفاهم‌نامه با بانک شهر که در نمایشگاه کیش اینوکس2022منعقد شد گفت : طرح بیمه صندوق امانات برای بسیاری از بانک‌ها ارسال شد. ارزش این صندوق‌ها هم هرچیزی است که مشتری اعلام می‌کند. و یکی از مزیت‌های این طرح هم علاوه بر پوشش SRCC، دارندگان صندوق امانات نیز تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو با اشاره به تحول در حوزه بیمه گمرک در ماه های اخیر گفت: موضوع بیمه گمرک موضوع مهمی است که اخیرا بیمه مرکزی ابلاغ کرده است چرا که قبلا یک شرکت خاص در حوزه بیمه گمرک فعال بود که در نهایت تصمیم گرفته شد که کنسرسیومی این کار را بر عهده بگیرد. مناقصه در حال حاضر سبک‌تر شده و ضمانت نامه‌های که مطرح بود کمی برداشته شده و شرایط برای همه راحت شده است.

نوراللهی درباره رویکرد شرکت بیمه تجارت نو نسبت به فعالیت استارت‌آپ‌ها در صنعت بیمه اظهار کرد: نسبت به فعالیت استارت‌آپ‌ها در صنعت بیمه رویکرد منفی نداریم و بنا به نیاز و منافع طرفین و البته صلاح شرکت با آنها همکاری خواهیم کرد. فکر میکنم در نهایت صنعت بیمه چاره‌ای جز همکاری و به رسمیت شناختن این استارت‌آپ‌ها نخواهد داشت.

موفقیت بیمه تجارت‌نو در استراتژی تحول دیجیتال

مدیرعامل تجارت‌نو همچنین درباره نحوه دخیل کردن شبکه فروش در پروژه‌های آنلاین فروش بیمه‌نامه این شرکت نظیر «بنو»، اظهار کرد: سامانه فروش آنلاین تجارت نو با استفاده از توان نمایندگان این شرکت به صورت برخط فعال است و برای حمایت از شبکه فروش اساسا فروش آنلاین مستقیم از شرکت را از این سامانه حذف کرده‌ایم.

نوراللهی ادامه داد: علاوه بر این ما در سامانه «بنوشاپ» فضایی را فراهم کرده‌ایم تا نمایندگان شرکت بتوانند از ظرفیت بازاریاب‌ها و فروشنده‌ها نیز استفاده کنند.

او درباره دیگر قابلیت‌های سامانه بنوشاپ نیز اظهار کرد: در این سامانه هرکدام از بیمه‌گزاران نیز می‌توانند با معرفی محصولات تجارت‌نو از کدهای تخفیف خوبی بهره‌مند شوند.

وی در مورد انتخاب مدیران بیمه‌ای گفت: ما مطابق ماده 17 بیمه‌نامه در مورد مدیران بیمه‌ای اقدام می‌کنیم و قانونگذار مزایا و معایب در این ماده قانونی را در نظر گرفته شده است و دور زدن این ماده کار درستی نیست. همچنین آئین‌نامه 90 سند بیمه سدی شده است که افراد غیرمتخصص وارد صنعت بیمه نشوند گرچه در این آئین‌نامه حداقل شرایط درنظر گرفته شده است، اما باید به هرحال قانون را رعایت کنیم.

نوراللهی سهامداران عمده بیمه تجارت نو را بانک تجارت و پست‌بانک دانست و گفت: به هر حال دولت در این دو بانک سهامدار عمده است، بنابراین می‌تواند در مورد مدیران شرکت نظر بدهد.

وی در مورد بنگاهداری بیمه تجارت نو گفت: برای اینکه در بخش سرمایه‌گذاری درگیر بنگاهداری نشویم، یک هلدینگ مالی سرمایه‌گذاری تأسیس کردیم که وظیفه سرمایه‌گذاری دارد و تاکنون وارد بنگاهداری نشدیم اما در بورس فعال هستیم. پرتفوی بورسی ما از 5 میلیارد تا 800 میلیارد هم رسیده است.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو  درباره سرمایه شرکت گفت: این شرکت از سال 1395 با سرمایه 125 میلیارد تومان آغاز به کار کرد که قرار بود که 250 میلیارد تومان هم آورده سهامداران باشد، اما سرمایه آن بعد از یک سال به 150 میلیارد تومان رسید. سپس از محل سود انباشت به 157 میلیارد تومان افزایش یافت. در سال 99 این سرمایه به 300 میلیارد تومان و در حال حاضر به 600 میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل بیمه تجارت نو همچنین در مورد سهم بازار این شرکت گفت:‌ این سهم از 3 دهم درصد در ابتدای تأسیس در سال قبل به 1.67 درصد رسید و امسال پیش‌بینی می‌شود به 1.7 تا 2 درصد برسد. بیش از این هم نمی‌خواهیم، چون بحث توانگری مالی مطرح است.

 

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: