کد خبر: ۲۰۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - 30 October 2022
سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از سمت غرب به کشور خبر داد و اعلام کرد: از فردا تا پایان هفته در اکثر استان‌های نیمه غربی، شمالی و مرکز کشور بارندگی خواهیم داشت.

بانکداری ایرانی- سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از سمت غرب به کشور خبر داد و اعلام کرد: از فردا تا پایان هفته در اکثر استان‌های نیمه غربی، شمالی و مرکز کشور بارندگی خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی از نفوذ سامانه بارشی به کشور از فردا (دوشنبه) و فعالیت آن تا روز پنج‌شنبه در کشور خبر داد.

نوع مخاطره نیز رگبار باران، رعدوبرق، احتمال تگرگ، در ارتفاعات احتمال بارش برف، وزش باد شدید موقتی در نقاط مستعد همراه با خیزش و نفوذ گردوخاک، کاهش دما و احتمال رخداد مه گزارش شده است.

بر این اساس فردا دوشنبه در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، زنجان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، غرب و شمال غرب اصفهان، قم و شمال خوزستان بارندگی خواهیم داشت.

روز سه‌شنبه در گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، نیمه شمالی خوزستان، مرکزی، همدان، لرستان، شمال و غرب اصفهان، قم، چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، قزوین، البرز، تهران و ارتفاعات سمنان،

این وضعیت روز چهارشنبه در گیلان، مازندران، گلستان، نیمه جنوبی اردبیل، ارتفاعات سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال یزد، شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب ایلام تداوم دارد.

هم چنین روز پنجشنبه در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، خوزستان، شمال فارس، شمال بوشهر، یزد، لرستان، جنوب قم، جنوب مرکزی، نیمه شمالی خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات سمنان بارندگی خواهیم داشت.

اثر مخاطره نیز لغزندگی جاده، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی است.

وزش باد شدید موقت، خیزش گردوخاک در نیمی از کشور

هم چنین سازمان هواشناسی از افزایش گرادیان فشاری و وزش باد شدید موقت، خیزش گردوخاک، نفوذ گردوغبار خبر داده است. بر این اساس امروز یکشنبه در چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، غرب اصفهان، شرق لرستان، جنوب همدان، جنوب شرق خراسان رضوی و نوار شرقی خراسان جنوبی خبر داد.

فردا دوشنبه نیز در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، قم و شرق و جنوب تهران، همین شرایط آب و هوایی پیش‌بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه نیز در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اصفهان، شمال فارس، مرکزی، همدان، کرمانشاه، کردستان، زنجان، قزوین، قم، البرز، تهران، سمنان، خراسان رضوی، شرق کرمان، خراسان جنوبی، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و جنوب اردبیل نیز همین وضعیت پیش‌بینی می‌شود.

این وضعیت روز چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، اصفهان، مرکزی، لرستان و جنوب همدان خواهیم داشت.

روز پنجشنبه نیز در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، نیمه شمالی کرمان، یزد، اصفهان، شرق لرستان، مرکزی و جنوب همدان پیش‌بینی این وضعیت را داریم.

اثر مخاطره نیز احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال، احتمال کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و احتمال تاخیر در پرواز

سازمان هواشناسی به احتیاط در تردد، اجتناب از فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز به‌ویژه گروه‌های حساس، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها توصیه کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: