کد خبر: ۲۰۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - 01 October 2022
آخرین وضعیت طرح مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی و نحوه دریافت مالیات از سوی رییس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی مالیاتی اعلام شد.

آخرین وضعیت طرح مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی و نحوه دریافت مالیات از سوی رییس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی مالیاتی اعلام شد.

به گزارش بانکداری ایرانی ،  مهدی موحد در مورد طرح مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی توضیحاتی ارایه و به ایسنا گفت: اولین ویرایش لایحه در اختیار وزارت اقتصاد قرار گرفته و سازمان امور مالیاتی اصلاحاتی انجام داده و در کمیسیون اقتصادی هیات دولت در حال بررسی است.

وی ادامه داد: در این طرح هر فرد ایرانی یا مقیم ایران و دارای شناسه هویتی یکتا مانند شماره ملی یا شماره گذرنامه ، مودی بالقوه مالیاتی است و برای هر نوع فعالیت اقتصادی و درآمدی به مودی بالفعل مالیاتی تبدیل خواهد شد و به اتکای این موضوع امکان وصول مالیات فراهم می‌شود.

این مقام مسئول افزود: این طرح علاوه بر افزایش درآمد، منجر به تحقق عدالت مالیاتی شده و درآمدها از همه مجاری درآمدی فرد جمع و مالیات یکپارچه ای دریافت و بالاتر از آن پایه معافیت، مشمول مالیات می شود. برای مثال فردی که از فعالیت طلا فروشی، سهام و سپرده بانکی درآمد و سود کسب می‌کند، بعد از جمع آوری اقلام ، مشمول معافیت پایه مشول مالیات خواهد شد.

موحد در مورد اینکه آیا هر خانوار باید یک اظهارنامه مالیاتی ارائه کند یا خیر، توضیح داد: ممکن است با توجه به وجود اطلاعاتی از خانوارها یا افراد بتوان اظهارنامه پیش فرض یا اظهارنامه‌ای از پیش تکمیل شده تهیه کرد تا منجر به بی نیازی از اظهارنامه‌ها شود.

نگار کریمی
منبع: ایسنا
برچسب ها: مالیات ، آموزش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: