کد خبر: ۲۰۶۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - 30 September 2022
پس از راه اندازی بازار توافقی با ابتکار بانک مرکزی، بازار ارز به ثبات رسیده و طی ماه‌های گذشته حجم معاملات در این بازار به تدریج افزایش یافته است.

 بانک مرکزی امروز - جمعه - و در شروع معاملات توافقی، ۷۴ میلیون دلار یعنی در حدود ۷ برابر متوسط معاملات روزانه در بازار توافقی، دلار با نرخ ۳۰ هزار و ۸۵۰ تومان عرضه کرد. به نظر می‌رسد بانک مرکزی با عرضه سنگین دلار در این بازار قصد دارد نرخ ارز را در کریدور فعلی مدیریت کند.

به گزارش ایرنا، پس از راه اندازی بازار توافقی با ابتکار بانک مرکزی، بازار ارز به ثبات رسیده و طی ماه‌های گذشته حجم معاملات در این بازار به تدریج افزایش یافته است. به نظر می‌رسد بانک مرکزی در نظر دارد نرخ ارز را در محدوده منطقی حفظ کند و برای این کار، نسبت به عرضه ارز فراتر از میزان تقاضا در بازار توافقی اقدام کرده است.

بازارسازی بانک مرکزی در بازار توافقی ارز با عرضه گسترده دلار

امروز (جمعه، هشتم مهر ماه ۱۴۰۱) بازارساز در شروع معاملات توافقی، ۷۴ میلیون دلار یعنی چیزی در حدود ۷ برابر متوسط معاملات روزانه در بازار توافقی، دلار با نرخ ۳۰ هزار و ۸۵۰ تومان در بازار توافقی عرضه کرد. به نظر می‌رسد بانک مرکزی با عرضه سنگین دلار در بازار توافقی، قصد دارد نرخ ارز را در کریدور فعلی مدیریت کند.

عرضه چند برابری ارز در سامانه نیما

همچنین روز گذشته نیز بر اساس اعلام بانک مرکزی، مجموع عرضه ارز در سامانه نیما (حواله) معادل ۷۴۸ میلیون یورو و مجموع ارز معامله شده در این سامانه معادل ۲۸ میلیون یورو بوده است. گفتنی است، مجموع معاملات روز چهارشنبه (مورخ ۶ مهرماه سال جاری) نیز در سامانه نیما معادل ۱۶۵ میلیون یورو بود.

همچنین روز گذشته در بازار متشکل ارزی (اسکناس) هشت میلیون دلار با میانگین نرخ ۳۰ هزار و ۸۶۶ تومان و یک میلیون یورو با میانگین نرخ ۳۰ هزار و ۶۵۶ تومان به صورت توافقی معامله انجام شد.

نگار کریمی
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: