کد خبر: ۲۰۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - 03 September 2022
بانک ملت درخصوص تاخیر در ثبت افزایش سرمایه 27 درصدی از محل اندوخته ها توضیح داد.

بانک ملت درخصوص تاخیر در ثبت افزایش سرمایه 27 درصدی از محل اندوخته ها توضیح داد.

بر اساس گزارش بانکداری ایرانی، نقی شمسی مدیر امور مالی "وبملت" اعلام کرد: متعاقب برگزاری مجمع فوق العاده ۳۱ خرداد این بانک و آماده‌سازی صورتجلسه مجمع مذکور و مستندات مربوطه، پس از انجام مکاتبات و پیگیری های لازم با مسئولان مرتبط در بانک مرکزی، سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی نسبت به اخذ مجوز ثبت از دو مرجع نظارتی اقدام شد.

از آنجایی که به استناد بند ب ماده ۲۵ قانون پنج ساله برنامه ششم توسعه، اخذ مجوز ثبت صورتجلسات مجمع فوق‌العاده از سازمان خصوصی سازی برای شرکت های مشمول اصل ۴۴ از جمله این بانک الزامی است، علی رغم انجام مکاتبه در موعد مقرر با سازمان مربوطه طی نامه ۱۲ تیر و ارسال مدارک و مستندات از طریق سامانه ثبت و صدور مجوز آن سازمان در تاریخ مذکور و نیز پیگیری های مستمر را انجام شده تاکنون مجوز مربوطه صادر نشده است. پس از ارسال مجوز تاییدیه صورتجلسه مجمع فوق العاده توسط سازمان خصوصی سازی، مراحل قانونی تکمیل و افزایش سرمایه مذکور ثبت خواهد شد.

بر اساس این گزارش، مجمع فوق العاده بانک ملت 31 خرداد با دستور جلسه تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه با حضور 62.6 درصدی سهامداران برگزار و باتوجه به صدور مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه 27 درصدی از محل اندوخته ها مورد تصویب قرار گرفت. "وبملت" به منظور رعایت مقررات و الزامات بانک مرکزی، اصلاح ساختار مالی و افزایش اعتبار بانک، سرمایه فعلی را از 20.7 به 26.2 هزار میلیارد تومان رساند.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: