کد خبر: ۲۰۵۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - 28 August 2022
یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش دارد تا با جذب دانش‌آموختگان و نخبگان در بخش تحقیق و توسعه خود، سطح محصولات خود را برای عرضه به بازارهای بین‌المللی ارتقا دهد.

بانکداری ایرانی- یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش دارد تا با جذب دانش‌آموختگان و نخبگان در بخش تحقیق و توسعه خود، سطح محصولات خود را برای عرضه به بازارهای بین‌المللی ارتقا دهد.

به گزارش ایسنا، فرهاد طاهری، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، یکی از اهداف این شرکت را جذب نخبگان علمی دانست و گفت: در سال ۱۳۹۸ ما موفق شدیم با افراد نخبه و علاقه‌مند، از طریق نمایشگاه نانو، آشنا شویم و اقدام به جذب آنها کنیم. در سال ۱۴۰۱ نیز همین کار را انجام خواهیم داد و بخشی از نیاز نیروی انسانی را از میان دانش‌آموختگانی که در نمایشگاه با آنها آشنا می‌شویم، تامین کنیم.

وی تولید دستکش‌هایی با پوشش آب‌گریز را از محصولات این شرکت نام برد و یادآور شد: قسمت کف این دستکش از نیتریل یا لاتکس طبیعی تولید و قسمت پشت دستکش از الیاف تهیه شده است. مقاومت در برابر برش به دلیل استفاده از پوشش لاتکس، مقاومت در برابر مواد نفتی، اسیدی و روغنی به دلیل استفاده از پوشش‌های نیتریل و خاصیت آبگریزی به دلیل دارا بودن نانوذرات از ویژگی‌های این دستکش‌های ایمنی است.

طاهری استفاده از الیاف بافته شده در یک طرف دستکش را موجب سبک شدن وزن آن دانست و ادامه داد: از طرفی ورود و خروج هوا از این قسمت دستکش به آسانی صورت می‌گیرد که منجر به تنظیم دمای دست می‌شود. این دستکش‌ها با دارا بودن خاصیت آب‌گریزی، پاک‌کنندگی و مقاومت در برابر برش توانسته‌اند به محصولی پرکاربرد برای استفاده در صنایع سبک و سنگین مانند نفت، گاز و پتروشیمی، فولاد و معدن، مونتاژکاری، خودروسازی، ساختمان‌سازی، صنعت شیشه، کار با سنگ و چوب و... تبدیل شوند.

به گفته مجری طرح، این شرکت توانسته برای فروش دستکش‌های آب‌گریز با مجتمع پتروشیمی هلدینگ خلیج‌فارس و چند شرکت خصوصی قرارداد فروش به امضا برساند و گواهینامه نانومقیاس را از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و استاندارد مقاومت در برابر پارگی EN388 را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای این محصول دریافت کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به حضور در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱، خاطر نشان کرد: ما با حضور در این نمایشگاه به دنبال معرفی محصولات به مشتریان هستیم، ضمن آنکه به دنبال ارتباط با صنایع هستیم تا با نیازسنجی بازار، برای توسعه محصولات جدید برنامه‌ریزی کنیم.

به نقل از ستاد نانو، طاهری با بیان اینکه امسال دومین حضور ما در نمایشگاه نانو است، ادامه داد: در حال حاضر به جز نمایشگاه نانو در هیچ نمایشگاه داخلی شرکت نمی‌کنیم و تمام انرژی خود را برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی صرف می‌کنیم. برداشت ما این است که نمایشگاه‌نانو برای معرفی ما کافی است و باید روی گسترش بازارهای بین‌المللی از طریق حضور در نمایشگاه‌های خارجی تمرکز کنیم. همین موضوع موجب بهبود بازارهای صادراتی ما شده است، به طوری که در حال حاضر به کشورهای ترکیه، عراق و آسیای میانه صادرات داریم و از طریق امارات به کشورهای اروپایی به‌ویژه آلمان و فرانسه محصول صادر کرده‌ایم.

وی صادرات به برزیل را از برنامه‌های آتی این شرکت نام برد و افزود: در این راستا عضو اتاق بازرگانی برزیل شدیم و با سفیر برزیل در تهران و سفیر ایران در برزیل وارد گفت‌وگوهایی شده‌ایم و انتظار می‌رود تا یک ماه آینده بتوانیم صادرات به این کشور را آغاز کنیم. برزیل یکی از مهمترین بازارهای آمریکای جنوبی است که تعامل خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد. هر چند چالش‌هایی مانند حمل و نقل داریم، اما درحال تسهیل فرآیند صادرات به این کشور هستیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: