کد خبر: ۲۰۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - 09 August 2022
سکه طلا با وجود افزایش هیجانی قیمت دلار در بازار آزاد روز شنبه، 60 هزار تومان افت کرد. به‌طوری که سکه امامی روز یادشده در قیمت 14 میلیون و 800 هزار تومان داد و ستد شد.

سکه طلا با وجود افزایش هیجانی قیمت دلار در بازار آزاد روز شنبه، 60 هزار تومان افت کرد. به‌طوری که سکه امامی روز یادشده در قیمت 14 میلیون و 800 هزار تومان داد و ستد شد.

علاوه بر این رشد بهای طلا در بازار جهانی در کنار تغییرات نرخ دلار آزاد باعث شد تا فاصله ارزش ذاتی و بازاری این مسکوک همچنان در سطوح 6/ 1 میلیون تومان باقی بماند.

برخی از کارشناسان بازار طلا و سکه بر این باور هستند که انتظار می‌‌رود طبق روال گذشته در ماه محرم تقاضای خرید سکه به نسبت ماه‌های گذشته کاهش یابد و همین امر تغییرات افزایش و کاهش این فلز گرانبهای داخلی را محدود کند. بنابراین گفته می‌شود‌‌ احتمال اینکه سکه دوباره در روند افزایشی قرار بگیرد بسیار کم است و احتمالا قیمت‌‌ها در همین روند کاهشی، تثبیت شود.

مسیر سخت طلا

طلا در بازار جهانی روز دوشنبه افزایش بیش از 6 دلاری را شاهد بود و (تا ساعت 20) در قیمت 1787 دلار معامله شد. به این ترتیب قیمت این فلز گرانبها در حال تحکیم جایگاه خود در سطوح بالا است. یکی از دلایل ماندگاری طلا در سطوح بالای 1750 دلار، در گزارش آمار مشاغل ایالات متحده بود که در این میان شاخص دلار و بازده اوراق خزانه تغییرات محدودی داشتند. همچنین در حال حاضر، سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده (CPI) هستند تا بتوانند استراتژی معاملاتی خود را تعیین کنند. با این حال، طلا معمولا در هر شرایطی که احتمال افزایش شدید نرخ بهره فدرال رزرو باشد، با سقوط مواجه می‌شود. لذا گفته می‌شود گزارش مشاغل آمریکا که بیش از دو برابر قوی‌‌تر از پیش‌‌بینی‌‌ها است، مطمئنا به عنوان یکی از موقعیت‌‌های حساس برای طلا به حساب می‌‌آید.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: