کد خبر: ۲۰۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۲۳ تير ۱۴۰۱ - 14 July 2022
نظرسنجی رویترز نشان داد که رشد اقتصادی چین در سه ماهه دوم به شدت کاهش یافته است زیرا قرنطینه‌های کووید- ۱۹ به کارخانه‌ها و هزینه‌های مصرف‌کننده ضربه می‌زند و نشان می‌دهد که سیاست‌گذاران ممکن است مجبور باشند برای بهبود سریع‌تر اقدامات بیشتری انجام دهند.

 بانکداری ایرانی- نظرسنجی رویترز نشان داد که رشد اقتصادی چین در سه ماهه دوم به شدت کاهش یافته است زیرا قرنطینه‌های کووید- ۱۹ به کارخانه‌ها و هزینه‌های مصرف‌کننده ضربه می‌زند و نشان می‌دهد که سیاست‌گذاران ممکن است مجبور باشند برای بهبود سریع‌تر اقدامات بیشتری انجام دهند.

به گزارش ایسنا، بر اساس پیش‌بینی متوسط نزدیک به ۵۰ اقتصاددانی که توسط رویترز مورد نظرسنجی قرار گرفتند، تولید ناخالص داخلی در سه ماهه آوریل تا ژوئن، یک درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است. رشد مورد انتظار ضعیف‌ترین رشد از زمان رکود شدید ۶.۹ درصدی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

این نظرسنجی نشان داد که به صورت سه ماهه، تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم ۱.۵ درصد در مقابل رشد ۱.۳ درصدی در ژانویه تا مارس کاهش می‌یابد.

سرعت بهبودی به دلیل تاثیرات طولانی‌مدت محدودیت‌های کووید، به اندازه سال ۲۰۲۰ نخواهد بود و صادرات و بخش دارایی می‌تواند تحت تاثیر عوامل خارجی و داخلی قرار گیرد.

انتظار می‌رود رشد در سه ماهه سوم به ۴.۸ درصد و در سه ماهه چهارم ۵.۱ درصد افزایش یابد و رشد کل سال را به ۴ درصد برساند در مقابل ۵ درصد در نظرسنجی رویترز که در آوریل انجام شد. پیش بینی می‌شود رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۳ به ۵.۳ درصد افزایش یابد.

اقتصاد بهبود اندکی را از شوک‌های عرضه ناشی از قرنطینه‌های گسترده آغاز کرده است. چین حمایت‌های سیاسی از اقتصاد را افزایش داده است، اگر چه تحلیلگران می‌گویند که رسیدن به هدف رشد رسمی حدود ۵.۵ درصد برای سال جاری بدون حذف استراتژی سختگیرانه ضد کووید صفر دشوار خواهد بود.

برچسب ها: چین ، رشد اقتصادی ، کرونا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: