کد خبر: ۲۰۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۰۷ تير ۱۴۰۱ - 28 June 2022
صورت های مالی بانک ملت نشان می دهد همه شرکت زیر مجموعه این بانک همگی در سال گذشته سود آور بوده اند .

بانکداری ایرانی- بانک ملت در پایان سال گذشته 17 هزار و 198 میلیارد تومان سود تلفیقی شناسایی که سهم شرکت اصلی 15 هزار و 759 میلیارد تومان بود که نشان می دهد همه شرکت زیر مجموعه این بانک همگی در سال گذشته سود آور بوده اند و در مقایسه با سال قبل از آن سود خالص تلفیقی 44 درصد و سود خالص شرکت اصلی 66 درصد رشد داشته اند.

سود و زیان تلفیقی

به گزارش بانکداری ایرانی، براساس صورت های مالی تلفیقی (حسابرسی نشده)بانک ملت در مهمترین سرفصل درآمدی یعنی درآمدحاصل از تسهیلات و سپرده گذاری 29 هزار و 929 میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل از آن 30 درصد رشد داشته است .

درآمد حاصل از کارمزد که در جایگاه دوم درآمدی برای این بانک قرار دارد، 105 درصد رشد داشته است وسود خالص کامزد از یک هزار و309 میلیارد تومان در سال 1399به رقم دو هزار 689 میلیارد تومان در سال 1400 افزایش یافت این بخش به لحاظ اهمیت مهمترین بخش درآمدی بانک ها در نظام بانکداری بین المللی محسوب می شود.

بانک ملت در بخش سرمایه گذاری ها دو هزار و 506 میلیارد تومان سود خالص ثبت کرد که در مقایسه با سال قبل از آن 16 درصد افت داشته است که علت اصلی آن ناشی فضای منفی بازار سرمایه و شاخص کلان اقتصادی در سال گذشته بوده است.

این بانک با وجود محدویت های بین الملی ناشی از تحریم های در بخش مبادلات و معاملات ارزی هم توانست 12 هزار میلیارد تومان سود خالص ثبت کند، این رقم در سال قبل از آن بیش از 24 هزار میلیارد تومان بوده است .

دربخش هزینه ها این شرکت، هزینه مطالبات مشکوک الوصول از پنج هزار و 971 میلیارد توان به یک هزار و 163 میلیارد تومان کاهش داد که مقایسه با دوره مشابه سال قبل از آن 83 درصد کاهش داشته است، اما سایر بطور طبیعی افزایش داشته اند.

با توجه به شرایط دشواری که سال گذشته بر اقتصاد کشور حاکم بود، اما بانک ملت عملکرد مطلوبی داشته است و توانسته درآمدهای اصلی خود را حفظ و همچنین هزینه ها کنترل کند که حاصل آن شناسایی بیش از 17 هزار میلیارد تومان سود خالص تلفیقی و برای هرسهم 831 ریال سود خالص تلفیقی ثبت کرد، که حدود 15.8 هزار میلیارد تومان سود خالص شرکت اصلی و سود هر خالص هر سهم 761 ریال برای شرکت اصلی بود.

سود و زیان شرکت اصلی
 
لازم به یادآوری است که شرکت اصلی و شرکت های فرعی آن شخصیت های قانونی مستقلی هستند،هر یک از شرکت های اصلی و یا فرعی صورت های مالی خود را جداگانه تهیه می کنند. در ترازنامه شرکت اصلی،شرکت های فرعی و فقط به صورت دارایی های که تحت عنوان سرمایه گذاری بلندمدت و طبقه بندی شده اند،ظاهر می گردند. شرکت های گروه اصلی و فرعی های آن به عنوان یک شخصیت اقتصادی واحد عمل می کنند،شرکت اصلی علاوه بر صورتهای مالی خود صورتهای مالی تلفیقی نیز تهیه می کند. این صورتهای مالی تلفیقی که با صورت های مالی شرکت اصلی همراه می شود،وضعیت مالی و نتایج عملیاتی همه شرکت های گروه را به عنوان یک شخصیت اقتصادی واحد نشان می‌دهد.
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: