کد خبر: ۲۰۳۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - 11 June 2022
سه بانک خصوصی شده در سال 1400 بیش از کل بانک‌های ایرانی تسهیلات به استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان پرداخت کردند.

سه بانک خصوصی شده در سال 1400 بیش از کل بانک‌های ایرانی تسهیلات به استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان پرداخت کردند. این در حالی است که بانک‌های دولتی باید در این حوزه فعالیت بیشتری داشتند چرا که بانک‌های دولتی با توجه به شعار ملی امسال مبنی بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، فعالیت کمتری در این حوزه داشتند.این سه بانک در طول سال گذشته بالغ بر 253 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردند.

استارتاپ‌های ایرانی با بانک ملت، تجارت وصادرات سرپا ماندند

به گزارش  بانکداری ایرانی ،این تسهیلات از ان رو دارای اهمیت بالایی است که استارتاپ ها جهت راه اندازی با کمبود منابع مالی مواجه بوده و بسیاری از کارآفرینان با توجه به مشکلات اقتصادی موجود سرمایه کافی ندارند. از این رو قادر به راه اندازی و شروع کار نیستند و همین باعث می شود تا نا امیدی و کمبود کار در جامعه زیاد شود. از طرفی سرمایه‌گذاران نیز به کارآفرینان کم سن و سال و بی تجربه اعتماد نمی‌کنند و از این رو هزینه‌ای را در اختیار آنها قرار نمی دهند؛ لذا تسهیلات بانکهای خصوصی شده به استارتاپ ها بدون اغماز نجات بخش انهاست.

علاوه بر این شایان ذکر است که مانده کلی تمام تسهیلات این سه بانک به رقم 14 هزار و 872 میلیارد ریال رسید . چرا که در طور دوره ها تسهیلات زیادی دریافت و تسویه می شود. در حقیقت مانده تسهیلات بانکهای خصوصی شده عدد 3312 هزار میلیارد ریال برای بانک صادرات، رقم 7970 هزار میلیارد ریال برای بانک ملت و مبلغ 3590 هزار میلیارد ریال برای بانک تجارت رسید.

علاوه بر استارتاپها، بانکهای خصوصی شده در حوزه های دیگری اقتصاد ایران نیز فعال هستند و تاثیرگذار هستند.

با توجه به جداول ارائه شده توسط بانک مرکزی، بانک تجارت، ملت و صادرات نقش تاثیر گذاری برای اقتصاد ایران داشته و می توانند با توجه به میزان تسهیلات دهی خود اثر مفیدی برای خرج از رکود کشور باشد.


بانک مرکزی هدف اصلی تسهیلات این بانک ها را به شرح زیر ارائه کرده است. در واقع همانطور که از جدول زیر بر می آید در تمام حوزه های کشور بانکهای خصوصی شده فعال بودند.

استارتاپ‌های ایرانی با بانک ملت، تجارت وصادرات سرپا ماندند

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: