کد خبر: ۲۰۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - 05 June 2022
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد تحریمهای غربی هیچ تاثیری روی صادرات نفت این کشور نخواهند داشت و سود حاصل از صادرات انرژی امسال جهش بزرگی پیدا خواهد کرد.

بانکداری ایرانی- وزیر خارجه روسیه اعلام کرد تحریمهای غربی هیچ تاثیری روی صادرات نفت این کشور نخواهند داشت و سود حاصل از صادرات انرژی امسال جهش بزرگی پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، سرگی لاوروف به یک شبکه تلویزیونی بوسنیایی صرب گفت: با توجه به سطح قیمت فعلی که نتیجه سیاستهای غرب بوده است، ما هیچ درآمد بودجه ای را از دست نداده ایم. برعکس، امسال سود روسیه از صادرات منابع انرژی، به میزان قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد.

اتحادیه اروپا هفته گذشته با قطع ۹۰ درصد از واردات نفت از روسیه به این بلوک تا پایان سال ۲۰۲۲ موافقت کرد تا مسکو را بر سر جنگ در اوکراین، مجازات کند.

لاوروف گفت: نفت به صورت کلی تابع سیاست نیست و تقاضا برای آن وجود دارد. ما بازارهای فروش دیگری داریم که در حال حاضر فروش به آنها را افزایش داده ایم.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت دارایی روسیه روز جمعه اعلام کرد انتظار دارد ۳۹۳ میلیارد روبل (۶.۳۵ میلیارد دلار) درآمد اضافی نفت و گاز در ژوئن دریافت کند. بودجه روسیه در فاصله مه تا ژوئن، ۶۵۶.۶ میلیارد روبل اضافی به دلیل قیمت بالاتر از حد انتظار نفت دریافت خواهد کرد.

برچسب ها: روسیه ، صادرات ، نفت روسیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: