کد خبر: ۲۰۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 15 May 2022
بررسی مصارف و منابع بانک ملت در فروردین 1401
درآمد بانک ملت در شش سال گذشته رشدی شش برابری را تجربه کرده در مقابل تنها دو نیم برابر از هزینه‌های بانک رشد داشته که در نهایت به سود انباشته و کفایت سرمایه مناسب بانک انجامیده است.

بانک ملت در شش سال گذشته تحول بزرگی را در حوزه درآمد زایی ، سودآوری و تراز حساب‌های خود داشته است.

به گزارش  بانکداری ایرانی،درآمد بانک ملت در شش سال گذشته رشدی شش برابری را تجربه کرده در مقابل تنها دو نیم برابر از هزینه‌های بانک رشد داشته که در نهایت به سود انباشته و کفایت سرمایه مناسب بانک انجامیده است.

این بانک از تراز منفی در فروردین 1396 به ترازی مثبت بالای 66 درصدی رسید. این تراز بانک سبب درآمدزایی مناسب، بالا رقتن سود انباشته و در نهایت کفایت سرمایه شده است.

در سال 96 هزینه بانک 11 درصد از درآمد بانک بیشتر بوده و این اتفاق در سال 97 با شدتی کمتر تکرار شد اما این سال، اخرین سالی بود که بانک ملت با مشکل مواجه بوده و در چهارسال مالی گذشته بانک ملت وضعیت مناسبی را تجربه کرد.

رشد شش برابری درآمد در مقابل رشد دو نیم برابری هزینه طی شش سال

مانده سپرده و تسهیلات بانک ملت در این شش سال مورد بررسی جهش بزرگی داشته که به چند موضوع مهم قابل تفسیر است. در نگاه اول می توان گفت که این میزان از سپرده و تسهیلات گویای بزرگی بانک ملت در صنعت بانکداری ایرانی بوده و در نگاه دوم بر اعتماد مشتریان به این بانک نیز نشان دارد. مانده تسهیلات بانک ملت در شش سال مالی گذشته تقریبا هشت برابر شده و از رقم 1189 هزار میلیارد ریال به 8020 هزار میلیارد ریال رسیده و مانده سپرده بانک حدود شش و نیم برابر شده و از 1188 هزار میلیارد ریال به 7026 هزار میلیارد ریال رسید.

رشد شش برابری درآمد در مقابل رشد دو نیم برابری هزینه طی شش سال

شرح درآمدهای بانک ملت در فرودین 1401 به این گونه است که از محل تسهیلات اعطایی 59 هزار و634 میلیارد ریال، از محل سپرده گذاری مبلغ 5 هزار و 131 میلیارد ریال، اوراق بدهی 626 میلیارد ریال، سرمایه گذاری 125 میلیارد ریال و کارمزد 14 هزار و 763 میلیارد ریال عادی داشته است. که در مجموع 80 هزار و 156 میلیارد ریال درآمد در فروردین 1401 کسب کرده است.

در مقابل هزینه های بانک ملت در این ماه عبارت از 35 هزار و 951 میلیارد ریال بابت هزینه سود سپرده، یک هزار و 975 میلیارد ریال بابت هزینه های مالی و یک هزار و 598 میلیارد ریال بابت کارمزد بوده است. در مجموع این بانک در فرودرین 1401 مبلغ 39 هزار و 525 میلیارد ریال بابت هزینه های بانک پرداخت کرده است.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: