کد خبر: ۲۰۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 14 May 2022
در نشست مشترک مدیرعامل بانک شهر و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، بر توسعه همکاری‌های مشترک با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید شد.

در نشست مشترک مدیرعامل بانک شهر و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، بر توسعه همکاری‌های مشترک با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید شد.

سید محمد مهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر در این نشست گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را در سالی که مزین به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» است، به صورت جدی در دستور کار داریم. وی تصریح کرد: در همین راستا در تلاش هستیم به عنوان بانکی که همکاری نزدیک و مستقیمی با شهرداری‌ها دارد، ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها را با مدیریت شهری با هدف تسهیل خدمات‌رسانی به شهروندان بیش از پیش برقرار کنیم. مدیرعامل بانک‌شهر با اشاره به استفاده روزانه شهروندان و مشتریان شبکه بانکی از خدمات بانک‌ها، عنوان کرد: بانک‌شهر به عنوان یکی از بانک‌های عامل در توسعه فناوری با هدف بهبود خدمات‌رسانی به عموم هموطنان نقش‌آفرینی خواهد کرد.

احمدی همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان را عاملی برای توسعه و بهبود خدمات شهری و بانکی به مردم دانست و گفت: بانک شهر به شهرداری‌های کشور اعم از کلان‌شهرها و شهرهای کوچک خدمات قابل توجهی ارائه می‌دهد؛ در همین راستا تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند به توسعه فناوری‌ها و ابزارهایی که در این حوزه فقدان آن احساس می‌شود، کمک کند. مدیرعامل بانک‌شهر امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان صندوق‌ نوآوری و شکوفایی و این بانک را برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها مهم عنوان کرد و ادامه داد: نگاه ما این است که به دور از شعارهایی که در جلسات حول محور نام سال گفته می‌شود وارد حمایت از توسعه این شرکت‌ها و زیست‌بوم نوآوری کشور شویم.

علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این نشست ابتدا به معرفی زیست‌بوم نوآوری در کشور پرداخت و گفت: اکنون نزدیک به ۶ هزار و ۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان در سراسر کشور وجود دارند که از نظر سرمایه و میزان کاری که انجام می‌دهند، اندازه‌های مختلفی دارند؛ برخی از آنها نو پا و تازه شکل‌ گرفته هستند و برخی دیگر بزرگ و سابقه ‌دارند.

وی با بیان اینکه گروهی از شرکت‌های دانش‌بنیان تاکنون توانسته‌اند تعامل خوبی با شبکه بانکی کشور برقرار کنند، افزود: بر اساس آمار، در همکاری‌های صندوق نوآوری با بانک‌ها ارائه ضمانت‌نامه، تسهیلات در گردش، سرمایه ثابت و تسهیلات خرید یا رهن دفتر کار بیشترین سهم را داشته‌اند. رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به محصولات و توانمندی‌هایی که شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری‌های تامین خدمات شهری دارند، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان از تجهیزات روشنایی تا باز کردن فاضلاب شهری و بسیاری از تجهیزات و خدمات دیگر را تولید می‌کنند و شهرداری‌های کشور می‌توانند از همه این محصولات متنوع در توسعه خدمات شهری استفاده کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: