کد خبر: ۲۰۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 24 April 2022

تسنیم : دادگاهی در هلند بانک تجارت آمستردام (ATB) را که سهام آن متعلق به کارآفرینان تحریم‌شده روسی بود، ورشکسته اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، روزنامه اقتصادی Financiele Dagblad در هلند روز جمعه گزارش داد که دادگاهی در آمستردام بانک تجارت آمستردام (ATB) را ورشکسته اعلام کرده است. صاحبان این بانک شامل کارآفرینان روسی به نام میخائیل فریدمن و پیوتر آون هستند که تحت تحریم‌‌های اتحادیه اروپا قرار گرفتند. فریدمن و ایون ۴۲درصد از سهام این بانک را در اختیار دارند.

به نوشته این روزنامه، این بانک به‌دلیل تحریم‌‌های اعمال‌شده علیه روسیه به‌شدت دچار ضرر و زیان شده است؛ چراکه بسیاری از طرف‌‌های مقابل و سایر بانک‌‌ها این موسسه مالی را تحریم کرده‌‌اند. این روزنامه هلندی پیش از این گزارش داده بود که بانک تجارت آمستردام به‌دلیل اینکه تحت تحریم‌‌های ایالات متحده و انگلیس قرار گرفت و برای فروش گذاشته شد، با مشکلاتی مواجه شد؛ اما به گفته منابع، مذاکرات ناموفق بوده است.

بر اساس این گزارش، ورشکستگی این بانک ۲۶هزار مشتری عمدتا هلندی را تحت تاثیر قرار خواهد داد که در مجموع چند صد میلیون یورو در ATB دارند. به گفته این روزنامه، سپرده‌‌گذاران می‌‌توانند پول خود را از طریق بازگشت تضمینی سپرده‌های اجراشده توسط بانک مرکزی هلند پس بگیرند. مطابق با این الگو، هر سپرده‌‌گذار می‌‌تواند تا سقف ۱۰۰هزار یورو روی برگشت پول خود حساب کند.

باران ایرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: