کد خبر: ۲۰۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 21 April 2022
در قانون قبلی بیمه کارگران ساختمانی، منابع پیش‌بینی شده، کفاف هزینه بیمه همه کارگران را نمی‌‌‌داد و سازمان تامین‌‌‌اجتماعی به علت محدودیت منابع، ناچار به نوعی سهمیه‌‌‌بندی برای بیمه این قشر شده بود.

تحلیل بازار : با تصویب اصلاحیه قانون بیمه کارگران ساختمانی، محدودیت‌های استفاده این قشر از خدمات تامین‌‌‌اجتماعی رفع می‌شود. حجت‌‌‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار امیدواری کرد با تصویب اصلاحیه قانون بیمه کارگران ساختمانی، محدودیت‌های مربوط به استفاده این قشر از کارگران از خدمات تامین‌‌‌اجتماعی رفع شده و همه کارگران ساختمانی واجد شرایط، بتوانند تحت‌پوشش بیمه تامین‌‌‌اجتماعی قرار گیرند.


عبدالملکی درباره بیمه کارگران ساختمانی گفت: در قانون قبلی بیمه کارگران ساختمانی، منابع پیش‌بینی شده، کفاف هزینه بیمه همه کارگران را نمی‌‌‌داد و سازمان تامین‌‌‌اجتماعی به علت محدودیت منابع، ناچار به نوعی سهمیه‌‌‌بندی برای بیمه این قشر شده بود.

او افزود: با همکاری خوب کمیسیون اجتماعی مجلس، طرحی برای اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی و تامین منابع مالی مطمئن و پایدار، آماده و در این کمیسیون تصویب شده که بعد از مطرح شدن در صحن علنی مجلس، برای برخی اصلاحات به کمیسیون اجتماعی بازگشته است که در صورت تصویب نهایی این طرح در مجلس، دیگر برای بیمه کارگران ساختمانی محدودیتی نخواهیم داشت و سهمیه‌‌‌بندی هم منتفی خواهد شد.

سازمان تامین‌‌‌اجتماعی برای پوشش بیمه کارگران ساختمانی تا دی ۱۴۰۰ بیش از ۱۵‌هزار میلیارد تومان کسری منابع داشته است که در قوانین و مقررات فعلی، محلی برای جبران این کسری پیش‌بینی نشده است.

در حال حاضر نزدیک به ۸۰۰‌هزار نفر از کارگران ساختمانی، تحت پوشش بیمه تامین‌‌‌اجتماعی قرار گرفته‌‌‌اند و از خدمات تامین‌‌‌اجتماعی استفاده می‌کنند. حدود ۴۰۰‌هزار نفر از کارگران ساختمانی نیز کارت مهارت فنی دریافت کرده و متقاضی و در نوبت استفاده از خدمات بیمه کارگران ساختمانی هستند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: