در بانکداری دیجیتالی بانک ایران زمین و عملیات نئوبانکی در ترازنامه این بانک به راحتی نمایان است؛ چرا که درآمد کارمزد در ترازنامه باک ایران زمین بیش از 112 درصد رشد داشته و روند رشد این سرفصل بعد از تاکید بر بانکداری دیجیتالی آغاز شدهاست.
به گزارش بانکداری ایرانی، رشد و توسعه بانکداری دیجیتال در دنیای جدید گریز ناپذیر است. در بانکداری دیجیتال فعالیتهای مشتری شامل تراکنشهای بانکی، موضوعات موردعلاقه، سلایق، میزان رضایتمندی از خدمات بانکی و از طریق استفاده از کانالهای مختلف و ابزارهای دیجیتال رصد میشود و پس از تحلیل فعالیتها، پیشنهادها و محصولات متناسب با نیاز مشتری به وی ارائه میشود. در همین راستا، روشهای بهبود ارتباط مشتری با بانک مورد بررسی قرار میگیرد.بانک ایران زمین در این حوزه در دو سال اخیر تلاش زیادی کردهاست. یکی از مهمترین حوزه فعال در این حوزه کسب کارمزد است.
در حقیقت، بانک ایران زمین جزو اولین بانکهایی بوده است که در سه سال گذشته به وضوح این تغییرات را در ارائه خدمات بانکی به مشتریان خود نشان داده است. میتوان گفت این بانک در مفهوم کلی تر با ارائه خدمات بانکداری دیجیتال به مشتریان توانسته است گامی موثر در تحقق شعار بانکداری دیجیتال بردارد.از سال 99 که بانک ایران زمین موضوع نئوبانک را به طور جدی پیگیری کرده رشد درآمد کارمزد این بانک به طور جهشی رشد پیدا کرده است.
همانگونه که در جدول فوق مشاهده می شود روند رشد کارمزد از سال 99 که بانک ایران زمین بانکداری دیجیتال را عملیاتی کرده است رشد کارمزد بالای صد در صد رشد داشته و در نهایت در آذر 1400 به بالاتر از یک هزار و 404 میلیارد ریال رسید.
درامد کارمزد در آذر 1400 حدود یک چهارم درامد تسهیلات اعطایی، سپرده گذاری و ارواق بدهی است. چرا که درامد از محل تسهیلات و غیره حدود شش هزار میلیارد ریال است حال انکه درامد کارمزد بانک حدود یک هزار و 404 میلیاردر ریال است. به همین دلیل می توان امیدوار بود با رشد و توسعه بانکداری دیجیتالی بانک ایران زمین از این وضعیت نجات پیدا می کند.