کد خبر: ۲۰۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - 12 April 2022
کارمزد تراکنش‌‌های بیت‌کوین به ۵۹. ۰ دلار رسید که پایین‌‌ترین سطح از سال ۲۰۱۱ محسوب می شود و به‌‌ نفع کاربران بوده و می‌تواند نشانه‌‌ای برای خروج سرمایه‌‌گذاران کوچک و تازه‌‌وارد از بازار باشد.

کارمزد تراکنش‌‌های بیت‌کوین به ۵۹. ۰ دلار رسید که پایین‌‌ترین سطح از سال ۲۰۱۱ محسوب می شود و به‌‌ نفع کاربران بوده و می‌تواند نشانه‌‌ای برای خروج سرمایه‌‌گذاران کوچک و تازه‌‌وارد از بازار باشد.

به گزارش کوین تلگراف، طبق جدیدترین تحقیقات مو‌سسه گلکسی دیجیتال‌، کارمزد تراکنش‌‌های شبکه بیت‌کوین به پایین‌‌ترین سطح از سال ۲۰۱۱ رسید که به‌‌نفع بخش زیادی از کاربران است و می‌تواند نشانه‌‌ای برای خروج سرمایه‌‌گذاران کوچک و تازه‌‌وارد از بازار باشد.

براین اساس، میانگین کارمزد تراکنش‌‌های بیت‌کوین طی سال ۲۰۲۲ به ۰۰۰۰۴۵۴۱. ۰ واحد (۰۶. ۲ دلار) کاهش یافت در حالی که اکنون میانه کارمزد بالغ بر ۰۰۰۰۱۲۹۲. ۰ بیت‌کوین (۵۹. ۰ دلار) است که کمترین میزان در ۱۰ سال اخیر محسوب می‌شود. منظور از میانگین متوسط کل کارمزد‌‌های پرداختی به ازای هر تراکنش است و میانه مرز بین نیمه بالایی و پایینی کارمزدهای پرداختی را بر اساس ارزش‌ تعیین می‌‌کند. اکنون زمان بسیار مناسبی برای انتقال بیت‌کوین بین حساب صرافی و کیف پول‌‌های خصوصی است.

الکس تورن‌ رئیس تحقیقات شرکت گلکسی دیجیتال گفت: ترکیبی از پذیرش رو به‌‌ رشد سافت فورک سگویت‌، بچینگ‌(دسته‌‌کردن) تراکنش‌‌ها، رشد شبکه لایتنینگ، کاهش فروش ماینرها و کاهش استفاده از کد OP_Return برای سوزاندن بیت‌کوین، باعث کاهش کارمزد تراکنش‌‌ها در یک دهه اخیر شده است.

جیمز چک‌ تحلیلگر ارشد داده‌های درون‌‌زنجیره‌‌ای در گلسنود‌ گفت: بچینگ و سگویت مطمئنا بخشی از دلایل کاهش کارمزد هستند. زیرا این ترکیب تعداد تراکنش‌‌هایی را که در یک بلاک قرار می‌گیرند افزایش می‌دهد و در نتیجه با بالارفتن توان عملیاتی شبکه، میزان کارمزد کاهش پیدا می‌‌کند. کاهش کارمزد ها از نزولی‌‌شدن بازار نشأت می‌گیرد و حتی با افزایش قیمت به ضرر مالی بسیاری از افراد انجامید و در نتیجه از بازار خارج شدند. با نگاه به داده‌های جست‌ و جوی کاربران در گوگل، می‌توان فهمید بیت‌کوین چقدر محبوبیت دارد.

اریک یاکس‌ نویسنده کتاب "هفتمین دارایی: بیت‌کوین و انقلاب پولی" گفت: اکنون تغییری ساختاری در روند بازار شکل گرفته و هم‌‌بستگی‌‌های تاریخی دیگر کم‌‌ اهمیت شدند. جذب سرمایه ۷۰ میلیون دلاری لایتنینگ لبز‌ برای ساخت پروتکل ویژه عرضه و انتقال استیبل کوین‌‌ها و دیگر ارزهای دیجیتال بر بستر شبکه لایتنینگ، پیشرفتی کلیدی برای بیت‌کوین محسوب می‌شود.

وی افزود: کاهش کارمزد تراکنش‌‌ها بسیار مهم است. زیرا محدودیت اصلی برای مقیاس‌‌پذیری شبکه و حفظ هم‌‌زمان ساختار غیرمتمرکز آن محسوب می‌شود. در حالی که کاهش کارمزد تراکنش‌‌ها و امکان بازکردن کانال‌‌ در شبکه لایتنینگ برای کاربران یک موهبت است، می‌تواند نشانه از‌‌بین‌‌رفتن علاقه سرمایه‌‌گذاران خرد به این حوزه نیز باشد. بیت‌کوین به لایتنینگ نیاز دارد تا سرعت رشد را حفظ کند و به شبکه‌‌ای پررونق برای توسعه قراردادهای هوشمند تبدیل شود.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: