کد خبر: ۲۰۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۲ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - 09 March 2022
مدیرعامل بیمه آرمان در گفت‌وگو با بانکداری ایرانی؛
مطالبات کلان بیمه آرمان مبلغ ۴۵ میلیارد تومان از شرکت سایپا، ۲۳ میلیارد تومان از شرکت ایران خودرو و ۱۳۰ میلیارد تومان از بانک مسکن از این مطالبات تعیین تکلیف و دریافت شده است.

بانکداری ایرانی- شرکت بیمه آرمان در سال‌های اخیر تلاش کرده از مشکلات عبور کرده و وضعیت خوبی را رقم بزند؛ تا جایی که با هماهنگی تیم مدیریتی قوی، چشم‌اندازها را برای سال آتی مثبت کرده است.

مجید قلی پور مدیر عامل بیمه آرمان گفت: سرمایه بیمه آرمان امسال از ۱۵۰ میلیارد تومان به ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت که با تایید سهامداران و  مجوز های صادره از سوی بیمه مرکزی و سازمان بورس این سرمایه تا پایان تابستان به ۶۰۰ میلیارد تومان می رسد. این سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران محقق خواهد شد و با افزایش سرمایه از یک سو مشکل نقدینگی که سالهای اخیرمشکل اصلی بوده است رفع می شود و از سوی دیگر قادر خواهیم بود در بازار بیمه اتکایی ورود کنیم.

قلی پور با تاکید بر رشد ۸۰درصدی فروش بیمه‌نامه‌های آرمان گفت: تا امروز ما ۵۷۰ میلیارد تومان بیمه فروخته ایم و بالغ بر ۱۱۵ هزار بیمه شده را زیر پوشش قرار داده ایم همچنین کل خسارت پرداختی  این شرکت در سال جاری  300 میلیارد تومان بوده که از این میزان  125 میلیارد تومان به رشته ثالث اختصاص داشت.

قلی پور در خصوص دریافت مطالبات از خودروسازی سایپا اظهار کرد: مطالبات کلان ما مبلغ ۴۵ میلیارد تومان از شرکت سایپا، ۲۳ میلیارد تومان از شرکت ایران خودرو و ۱۳۰ میلیارد تومان از بانک مسکن و مربوط به سال  ۹۸ به قبل بوده که بخش بزرگی از این مطالبات تعیین تکلیف و دریافت شده است. ۱۳ میلیارد تومان از ۲۳ میلیارد تومان طلب خود از ایران خودرو را وصول کردیم و اختلاف مالی – بیمه ای با بانک مسکن را نیز با تعیین حسابرس رسمی به تهیه نهایی گزارش رسانده ایم و امیدواریم با توجه به قطع همکاری با بانک مسکن به زودی وصول شود.

 مدیرعامل بیمه آرمان در پاسخ به سوال خبرنگار بانکداری ایرانی در خصوص تهاتر مطالبات شرکت‌های بیمه‌ای با سهام شرکت‌های بدهکار  که مورد تائید بیمه مرکزی نیست، گفت: به دلیل اینکه شرکت در ان دوره با کمبود نقدینگی مواجه بوده و برای پرداخت خسارت مشتریان نیز نیاز به نقدینگی داشت به همین دلیل سهام را دریافت کرده ولی بلافاصله فروخته شده است . در حقیقت لیست سهامی که باید به شرکت بیمه آرمان تحویل می‌شد را ما در اختیار آن‌ها گذاشتیم. در حال حاضر در خصوص مطالبات با سایپا به‌روز هستیم و تمامی مطالبات سایپا با بیمه ارمان تسویه شده است.

او از توافق جدید با سایپا برای قرارداد سه ساله و به میزان ۷۵۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: علاوه بر وصول مطالبات از سایپا سالانه ۲۴۰ میلیارد تومان با سایپا بیمه ترکیبی (و نه فقط ثالث) قرار داد بسته ایم.

او در زمینه فروش بالای بیمه شخص ثالث با توجه به محدودیت‌های بیمه مرکزی گفت: وقتی سرمایه شرکت 250 میلیون تومان است، ظرفیت نگهداری شرکت پایین بوده لذا پرتفوی محدودی دارند. برای اینکه وضعیت را بهبود ببخشیم باید افزایش سرمایه داده و ظرفیت نگهداری را بالاببریم. در ضمن شرکت شخص ثالث صفر فروخته است که دارای نسبت خسارت پایینی است البته گفتنی است که در حال حاضر نسبت خسارت شرکت 37 درصد است که رقم خوبی است.

مدیرعامل بیمه آرمان در مورد پروژه مجتمع سینمایی مشهد و حل دعاوی آن به نفع بیمه آرمان عنوان کرد: پروژه مجتمع سینمایی سیمرغ مشهد به مبلغ 42 میلیارد تومان (ارزش کارشناسی 4میلیارد و 220 میلیون تومان) و 70 درصد سهام شرکت سینمایی توس که مالک مجتمع سینمایی مذکور بود، بر اساس توافق به عمل‌آمده در ازای مطالبات از شرکت‌های مدیریت سرمایه‌گذاری ارمیتا بازرگان و سرمایه‌گذاری بین‌المللی ایرانیان در سال 1398 بر اساس مبایعه‌نامه به شرکت بیمه آرمان منتقل‌شده است . 

مدیرعامل شرکت بیمه آرمان در خصوص نبود بازار گردان برای مدیریت خریدوفروش سهام شرکت گفت: در حال مذاکره با دو شرکت بازار گردان هستیم. معاونت بازاریابی فروش قبلاً کارهای بازارگردانی ر ا انجام می‌داد مذاکرات در حال انجام است و احتمالاً تا آخر سال عملیاتی می‌شود.

او در پاسخ به این پرسش که اخیراً مبلغ چهل میلیارد ریال خسارت پرداخت کردید آیا این خسارت در عملکرد شرکت تأثیرگذار است؟ گفت: برای شرکت ما رضایت مشتریان مهم است می‌توانستیم این خسارت را سال آینده پرداخت کنیم اما برای ما مشتری مهم بود. به همین دلیل سروقت خسارت را پرداخت کردیم. پرداخت خسارت‌های شرکت به‌روز بوده و امیدواریم با افزایش سرمایه وضع بهتر شده و در پرداخت خسارت جانی هم مشکل نخواهیم داشت.

قلی پورمدیرعامل بیمه آرمان در پایان در خصوص هدف اصلی شرکت در سال آینده اظهار کرد: تلاش داریم که در بخش های B2B  و B2C   موفق تر عمل کرده و البته در عین حال تاکید بیشتری روی خرده فروشی (B2C) کار کنیم تا پرتفوی سال آینده شرکت به ۸۰۰ میلیارتومان برسد.

 

لیلا فریادرس
برچسب ها: سایپا ، مطالبات
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: