کد خبر: ۲۰۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - 19 February 2022
بیمه نوین با توجه به حجم دارایی های در اختیار از جمله وجه نقد، سپرده بانکی، مستغلات و سبد سهام دارایی هایی به ارزش تقریبی 1760 میلیارد تومان در اختیار دارد که با توجه به ارزش بازار 800 میلیارد تومانی بیمه نوین در بازار سهام نسبت P به NAV سهام بیمه نوین عددی بالغ بر 45 درصد می شود.

بیمه نوین یکی از شرکت های بیمه ای است که در سال های اخیر توانست تغییرات قابل توجهی در عملکرد مالی خود پیاده سازی کند و شاهد پوست اندازی در کسب و کار این شرکت بیمه ای هستیم.

به گزارش  بانکداری ایرانی، حمیدرضا شماخی مدیر سرمایه گذاری و امور سهام بیمه نوین درباره آخرین اقدامات سرمایه گذاری و اهرم های مالی این شرکت بیمه ای گفت: بیمه نوین با توجه به حجم دارایی های در اختیار از جمله وجه نقد، سپرده بانکی، مستغلات و سبد سهام دارایی هایی به ارزش تقریبی 1760 میلیارد تومان در اختیار دارد که با توجه به ارزش بازار 800 میلیارد تومانی بیمه نوین در بازار سهام نسبت P به NAV سهام بیمه نوین عددی بالغ بر 45 درصد می شود.

او ادامه داد: بیمه نوین بر اساس آمار منتشر شده در ده ماهه در حدود 1700 میلیارد تومان درآمد ناشی از حق بیمه را محقق کرده است و بر اساس پیش بینی که داشتیم انتظار داریم این رقم تا پایان سال به 2 هزار میلیارد تومان افزایش یابد که این میزان به نسبت سال گذشته رشد 49 درصدی را به ثبت رسانده است.

شماخی گفت: همچنین نسبت خسارت به حق بیمه صادره در حدود 58 درصد در سال مالی گذشته بود که امسال این نسبت به 43 درصد کاهش یافته است و نسبت ذخایر بیمه ای به حق بیمه صادره در حدود 165 درصد در سال جاری و در سال گذشته این نسبت 143 درصد بوده است. این ذخایر منجر خواهد شد تا در صورت خسارت بزرگ، شرکت منابع داشته باشد که این به معنی آن است که شرکت به اندازه کافی پس انداز دارد و میزان توانگری کفاف هزینه های ناگهانی را خواهد داشت.

او در ادامه گفت: نسبت قیمت به فروش هر سهم بر اساس آمار موجود در حدود 0.4 است که این میزان نیز رقم بسیار کم ریسکی است . از طرفی نسبت حق بیمه صادره از مجموع دارایی های شرکت بیشتر است و این نشان دهنده آن است که شرکت توانسته با دارایی های در اختیار خلق ارزش مناسبی عملیاتی کند.

شماخی در پایان به بورس 24 گفت: در مجموع با توجه به شرایط حاکم بر شرکت و سرمایه گذاری هایی که عملیاتی شده است نسبت پی بر ای فوروارد شرکت نیز در شرایط مناسبی است. بنابراین بیمه نوین از تمام شرایط در سال مالی جاری وضعیت بهینه ای دارد و سرمایه گذاران عملا سرمایه گذاری کم ریسکی را داشتند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: