کد خبر: ۲۰۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - 19 February 2022
در 9 ماهه منتهی به 30 آذر 1400 بانک دی اعلام کرده است که مبلغ یک هزار و 892 میلیارد ریال مانده تسهیلات قرض‌الحسنه داشته که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته با رقم یک هزار میلیارد ریال حدود 90 درصد رشد داشته است.

بانکداری ایرانی - معصومه فریادرس ؛ بانک دی در شش‌ماهه دوم سال جاری تلاش خود برای پرداخت تسهیلات را شدت بخشیده و بر اساس دستورالعمل‌های بانک مرکزی، راه‌های آسان‌تری را برای افزایش میزان تسهیلات خود در نظر گرفته تا بتواند علاوه بر بهبود شرایط درآمدی، بخشی از مشکلات جامعه را نیز رفع کند.

به گزارش  بانکداری ایرانی،  در شش‌ماهه دوم امسال؛ بانک دی تلاش کرده که پرداخت تسهیلات را با عملیاتی کردن فرآیند ساده‌سازی آن افزایش دهد.

در همین راستا بود که مدیرعامل بانک دی از سرعت گرفتن روند پرداخت تسهیلات خرد با اعتبارسنجی و ارائه گواهی کسر از حقوق به مشتریان این بانک خبر داد. او در نیمه بهمن 1400 گفته بود که تمام شعب این بانک در سراسر کشور متناسب با منابع، متقاضیانی را که حقوق‌بگیر بانک دی هستند با اولویت جامعه ایثارگران، پذیرش و درخواست تسهیلات آن‌ها را بررسی کرده و با رعایت مقررات این تسهیلات را پرداخت می‌کنند.

افزون بر این ، بانک دی در راستای تسهیل فرآیند اعطای تسهیلات خرد و حصول رضایتمندی مشتریان و جامعه ایثارگران و تحقق دستورات ریاست محترم جمهور در جلسه تیم اقتصادی دولت، اعطای تسهیلات خرد تا سقف یک میلیارد ریال بدون اخذ ضمانت شخص ثالث را نیز امکان‌پذیر کرد.
علاوه بر این، در اقدامی مهم دیگر، راه‌اندازی سوپر مارکت مالی که یک ایده خلاقانه بوده و یک ترند جهانی است در بانک دی فعال‌شده و خدمات اراده می‌دهد.

همه این موارد نشان می‌دهد که بانک دی در شش‌ماهه دوم امسال، اقدامات عملی زیادی انجام داده تا تسهیلات خود را افزایش دهد. بر اساس همین اقدامات بود که در 9 ماهه منتهی به 30 آذر 1400 بانک دی اعلام کرده است که مبلغ یک هزار و 892 میلیارد ریال مانده تسهیلات قرض‌الحسنه داشته که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته با رقم یک هزار میلیارد ریال حدود 90 درصد رشد داشته است.

برخی از اقدامات قابل‌ذکر بانک دی در خصوص پرداخت تسهیلات در شش‌ماهه دوم امسال به شرح زیر است:
- در راستای حمایت و پشتیبانی از تولید علم و گسترش توان مخترعان کشور، تفاهم‌نامه همکاری میان بانک دی و انجمن مخترعین کشور منعقد شد. هدف این تفاهم‌نامه ارائه تسهیلات و خدمات بانکی به جامعه نخبگان و مخترعان کشور و با اولویت مخترعان عضو خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان اعلام‌شده است.

- میزان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت‌شده این بانک از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا 22 دی‌ماه نشان می‌دهد رشد تسهیلات پرداخت‌شده در این مدت نسبت به مدت مشابه قبل به بیش از دو برابر افزایش‌یافته است.از ابتدای سال 1400 مبلغ تسهیلات ازدواج برای هر یک از زوجین 700 میلیون ریال تعیین‌شده است که مبلغ این تسهیلات درصورتی‌که سن زوج زیر 25 سال و سن زوجه زیر 23 سال باشد، می تواند به 1000 میلیون ریال نیز افزایش یابد و برای فرزندان شاهد و ایثارگر تا سقف 2000 میلیون ریال تعیین‌شده است.

- بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین این بانک و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به امضا رسید، تسهیلات ارزان‌قیمت برای ایجاد کسب‌وکارها و بنگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی تخصیص پیدا می‌کند. بانک دی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان یکی از بانک‌های عامل در اعطای تسهیلات حوزه گردشگری و صنایع‌دستی از محل اعتبارات بند (الف) تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 تعیین‌شده است و بر اساس توافقات انجام‌شده، اولویت پرداخت تسهیلات در این بانک به طرح‌های معرفی‌شده مربوط به جامعه ایثارگری خواهد بود.

- بانک دی در حال حاضر از ایجاد چند کارخانه و کارگاه صنایع تبدیلی، بافندگی، تولید لبنیات و... در استان گلستان حمایت کرده و آمادگی دارد تا با معرفی طرح‌های جدید استان، تسهیلات متنوعی به تولیدکنندگان گلستانی اعطا کند.

- بالغ بر 10 هزار فقره تسهیلات به مدافعان سلامت پرداخت شد. با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و به پاس جبران ایثارگری‌های کادر درمان در این دوران، در طراحی محصولات اعتباری مختلف در بانک تلاش شده است شرایط ویژه‌ای برای پزشکان و کادر درمانی کشور در نظر گرفته شود که با استقبال جامعه هدف در سال گذشته، 10 هزار و 367 فقره تسهیلات به مدافعان سلامت کشور اعطا شد.

- براساس مذاکرات انجام‌شده میان بانک دی و جامعه تاکسیرانی کیش، رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی جزیره کیش می‌توانند تسهیلات نوسازی تاکسی‌های خود را از این بانک دریافت کنند. این تسهیلات از آن رو دارای اهمیت است که با توجه به ممنوعیت واردات خودرو، در حال حاضر ناوگان خودروهای عمومی جزیره دچار فرسودگی شده است.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: