کد خبر: ۲۰۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - 14 February 2022
شرکت بیمه سرمد در گیرودار حواشی نامطلوبی که در سال جاری برای آن رقم خورد، توانست برای دومین سال پیامی جایزه ملی مدیریت مالی را به خود اختصاص دهد. بررسی شرایط دستیابی به این جایزه گویای این واقعیت است که رنج رفته بر سرمد در چندین ماه گذشته نتوانست این شرکت را در مسیر رشد متوقف کند.

شرکت بیمه سرمد در گیرودار حواشی نامطلوبی که در سال جاری برای آن رقم خورد، توانست برای دومین سال پیامی جایزه ملی مدیریت مالی را به خود اختصاص دهد. بررسی شرایط دستیابی به این جایزه گویای این واقعیت است که رنج رفته بر سرمد در چندین ماه گذشته نتوانست این شرکت را در مسیر رشد متوقف کند.

به گزارش تیتر 20 - هر چند سال 1400خورشیدی که چیزی هم به پایان آن نمانده سالی آمیخته با بحران‌ برای این شرکت بود، اما برآوردی کلی از عملکرد بیمه سرمد حکایت از کسب دستاوردهای چشمگیر حتی در گیرودار کشمکش با بحران‌ها دارد. دریافت جایزه ملی مدیریت مالی ایران و ارتقای سطح مدیریت مالی بیمه سرمد در سال جاری یکی از همان دستاوردها و شاید بتوان گفت برجسته‌ترین آنها بوده است، به‌ویژه که بیمه سرمد در سال گذشته هم برای نخستین بار موفق به دریافت این جایزه شده بود و در نتیجه امسال و در دوازدهمین دوره اعطای این جایزه موفقیت سال پیش را تمدید کرد، اما چرا دریافت این جایزه را می‌توان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای بیمه سرمد برشمرد؟

جایزه ملی مدیریت مالی حدود یک دهه پیش طراحی شد تا بستر بهبود و ارتقای سطح مدیریت مالی و اقتصادی را در شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی فراهم آورد. کمیته داوران در تعیین برندگان، توانمندی‌های مالی و اقتصادی سازمان‌ها و شرکت‌های متقاضی دریافت این جایزه را با استفاده از معیارها و شاخص‌های تخصصی مالی و حسابداری ارزیابی می‌کنند و قابل توجه است که برای ارزیابی هر چه دقیق‌تر و تخصصی‌تر نامزدان با توجه به حوزه فعالیت آنها، معیارهای تخصصی حوزه تدوین شده و توانمندی هر نامزد بسته به حوزه‌های گوناگون تولیدی، بازرگانی، خدماتی، بانکی، بیمه‌ای و... ارزیابی می‌شود و در نهایت فهرست اسامی مجموعه‌های برنده منتشر و در مراسمی از آنها قدردانی به عمل می‌آید.


در مراسم اعطای جوایز دوازدهمین جایزه ملی مدیریت مالی که چندی پیش در سالن اجلاس سران برگزار شد، شخصیت‌هایی همچون هادی قوامی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، حجت‌اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران، سیدشمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی، احمد فاضلی رئیس هیئت مدیره بیمه سرمد و جمعی از مسئولان کشوری و مدیران ارشد شرکت‌ها حضور داشتند.

دریافت جایزه‌ای با این عنوان نشان داد همه رنجی که در 1400خورشیدی بر سرمد رفت، از توانمندی آن در مدیریت امور مالی کم نکرده است.

اشاره به این موضوع نیز در این مجال خالی از لطف نیست که بیمه سرمد در سال جاری توانست ضریب توانگری مالی خود را نیز افزایش دهد و در واقع این شرکت در همه سال‌های فعالیتش که از 1392خورشیدی آغاز شده، همواره رتبه یک توانگری مالی را کسب کرده و در سال 1399خورشیدی نیز این نسبت را ارتقا داده و با ارزیابی صورت‌های مالی مصوب 99 و بر اساس تائید بیمه مرکزی، ضریب توانگری بیمه سرمد از 147درصد به 171 درصد رشد کرد. شرکت بیمه سرمد همچنین در سال گذشته افزایش 69درصدی پرتفوی را به ثبت رساند و سهم خود از بازار را به 2درصد افزایش داد.

امروز شرکت بیمه سرمد با به‌کارگیری جدیدترین ابزار عرضه خدمات بیمه‌ای و همچنین ارائه خدمات بیمه‌ای نوآورانه که نمونه آن گاه در فهرست خدمات دیگر همتایان ایرانی‌اش به چشم نمی‌خورد، در مسیر خدمات‌رسانی به جامعه ایرانی با توانایی و اعتباری روزافزون به پیش می‌رود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: