کد خبر: ۲۰۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - 12 February 2022
این برای اولین بار است که گزینه‌های مختلفی اعم از رئیس کل صنعت بیمه و مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های بیمه همزمان در حال جابجایی هستند و به اصطلاح برای اولین بار سونامی تغییرات صنعت بیمه را شاهد هستیم.

در حالیکه موتور تغییرات و جابجایی در رده مدیران ارشد صنعت بیمه روشن شده است و همه رسانه‌ها و صنعتگران این صنعت پرحاشیه دائما از گزینه های مختلف و بعضاً گزینه های نزدیک خود پرده برمی‌دارند بر آن شدیم تا از برخی از تغییرات احتمالی پیش رو گزارشی را جهت علاقه مندان این صنعت نگارش کنیم . این برای اولین بار است که گزینه‌های مختلفی اعم از رئیس کل صنعت بیمه و مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های بیمه همزمان در حال جابجایی هستند و به اصطلاح برای اولین بار سونامی تغییرات صنعت بیمه را شاهد هستیم. از هرچه بگذریم صدای سخن مطلب خوشتر است، لذا به سراغ گزارشی بر آنچه گذشت و آنچه که پیش رو است می‌رویم.


به گزارش  بانکداری ایرانی، از آخرین انتصابات این روز ها جابجایی به صورت صلح آمیز بین دو شرکت بیمه سینا و بیمه دانا بود و این جابجایی باعث شد دکتر ابراهیم کاردگر از مدیران ارشد صنعت بیمه جای خود را به دکتر رضا جعفری مدیرعامل فعلی بیمه سینا بدهند که ماههاست نام وی به عنوان یکی از گزینه های رئیس کل بیمه مرکزی شنیده می‌شود و این انتصاب، نام وی را از گردونه رقابت ریاست کلی حذف کرد و وی با صورتجلسه اخیر هیات مدیره دانا بر کرسی مدیرعاملی بیمه دانا تکیه زد و با بیانیه خاص تلویحا برنامه‌های خود را برای بیمه دانا برشمرد.

 اما پس از خروج رضا جعفری و خالی شدن صندلی، از جایگزین ایشان به صورت گزینه محتمل و شایعاتی، دکتر علی صلاحی نژاد از مدیران موفق در حوزه مالی و اقتصادی صنعت بیمه که پیش از این نیز مدیرعاملی بیمه ملت، مدیرعاملی شرکت لیزینگ بانک مسکن و هم اکنون نیز تصدی مدیرعاملی گروه مالی سرآمد از هلدینگ های زیر مجموعه سامان را به عهده دارد، جهت تصدی جایگاه مدیرعاملی بیمه سینا در رسانه‌های تخصصی صنعت بیمه شنیده میشود، و چنانچه این خبر صحیح باشد باید جابجایی سینا به دانا را به فال نیک گرفت، چراکه پس از دکتر جعفری مدیری توانمند در حوزه مالی و اقتصادی بر کرسی مدیرعاملی سینا تکیه خواهد زد.

در این بین و پس از خروج دکتر بهاری فر از شرکت بیمه "ما" و در حالی که تکلیف وی به همراه برخی مدیران ارشد حال حاضر صنعت بیمه باید به زودی در خصوص ماده ۱۷ مدیریت خدمات کشوری که توسط دیوان عدالت اداری ابطال شده است و طی نامه رسمی بیمه ایران به پرسنل خود جهت تعیین تکلیف وضعیت پرونده ای خود تا ۳٠ بهمن روشن شود، شنیده‌های حاکی از آن است که دکتر محمدتقی صمدی به عنوان جانشین وی به بیمه مرکزی معرفی شده است، چنانچه این اتفاق بیفتد باید روزگار خوشی را برای بیمه «ما» که وابسته به بانک ملت است را تصور شد چرا که با تجربه بالای دکتر صمدی که پیش از این عضو هیئت مدیره بانک ملت، عضو هیئت مدیره بانک مهر قرض الحسنه ایران و سال ها عضویت در هیئت مدیره شرکت بیمه "ما" را در کارنامه کاری خود دارند، به تغییر پیش روی صنعت بیمه خوش‌بین شد .

در شرکت بیمه ملت پرونده هم به وزارت کار به عنوان سهامدار عمده گره خورده است و هم گره ای کورتری طبق ماده ۱۷ که ابطال شد توسط شرکت بیمه ایران به گره قبلی اضافه شده است و شرکت سهامی بیمه ایران منتظر تعیین تکلیف نامه ارسال شده از سوی معاونت توسعه منابع انسانی و پشتیبانی به دبیر هیات مدیره بیمه ملت در خصوص تعیین وضعیت و پاسخ مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره آنجا است و ضمناً در این بین به زودی مجمع صاحبان سهام آتی بیمه ملت که در شرف برگزاری نهایی است هیئت مدیره آینده آنجا را معرفی خواهد کرد.

از بیمه‌ تجارت‌نو آنطور که خبر می‌رسد، مذاکرات و پیگیری‌های سهامدار عمده پس از مشاهده روند پیش روی شرکت، مدیرعامل جوان بیمه تجارت نو در حال ابقا است و با چراغ سبز سهامدار به روند موفقیت‌ آمیز خود ادامه خواهد داد. پیش از این نیز دکتر نیما نورالهی گزینه ای پر رنگ برای سایر شرکت‌های بیمه‌ای بود که همچنان این شایعات در پی نام ایشان وجود دارد، وی همچنین شایعات پشت پرده در خصوص وضعیت خود به عنوان مدیرعاملی سایر شرکت‌های صنعت بیمه را تکذیب نکرده است.

با همه موتور روشنی در شرکتهای صنعت بیمه اما موتور انتخاب رئیس کل بیمه مرکزی توسط وزیر اقتصاد با گذشت بیش از یک ماه از استعفای سلیمانی امیری رئیس کل سابق همچنان خاموش است و همچنان گزینه نهایی همان گزینه‌های آخری است که چندی پیش توسط رسانه های تخصصی صنعت بیمه اعلام شد که در این بین دکتر محمد رضا خوش کیش عضو شورای عالی بیمه، دکتر بهزادپور رئیس صندوق تامین خسارت بدنی و نیز دکتر طالبی دبیرکل بانک مرکزی بیشترین احتمال ریاست کلی بیمه مرکزی دولت سیزدهم را دارا هستند .

در خصوص برخی از شرکت های بیمه نیز اخبار ضد و نقیضی به گوش میرسد که در این مقاله نمیگنجد و سعی بر آن است تا در یک فرصت مقتضی بر آن بپردازیم.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: