کد خبر: ۲۰۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - 30 January 2022
بیمه رازی به دلیل قرادادهای مناسبی که در ماه های اخیر منعقد کرده و همچنین افزایش سرمایه وکسب مجوزهای لازم برای فعالیت حرفه ای، توانست سال جاری را با یک روند روبه صعودی قابل توجهی به کار خود ادامه دهد.

بیمه رازی به دلیل قرادادهای مناسبی که در ماه های اخیر منعقد کرده و همچنین افزایش سرمایه وکسب مجوزهای لازم برای فعالیت حرفه ای، توانست سال جاری را با یک روند روبه صعودی قابل توجهی به کار خود ادامه دهد.

به گزارش بانکداری ایرانی، با بررسی صورتهای مالی سه ماهه اول، دوم و سوم امسال مشخص می شود که در رشد حق بیمه تولیدی و درآمد حاصله از صدور به طور مداوم حدود 60 درصد بوده‌است.

عبور پرقدرت از اعداد سال قبل
نکته جالب توجه دیگر اینکه، بیمه رازی در 9 ماهه منتهی به 30 آذر 1400 نه تنها توانست از درآمد یک‌ساله سال 1399 پیشی بگیرد بلکه توانست 117 درصد درآمد سال گذشته را تنها طی نه ماه محقق کند.

در این دوره 9 ماهه مورد مورد بررسی شرکت بیمه رازی، با ثبت درآمد حق بیمه ناخالص 13 هزار میلیارد ریالی نسبت به سال گذشته با رقم هشت هزار و 278 میلیارد ریالی قریب به 60 درصد رشد را تجربه کرده است.

یادآوری این نکته نیز ضروری است که این شرکت در شش ماهه ابتدای امسال نیز به همین منوال نسبت به دوره مشابه در سال گذشته رشد داشته است یعنی این روند صعودی شرکت در سال جاری تداوم داشته است چرا که نسبت به شش ماهه نخست سال گشته درامد شرکت 60 درصد رشد داشته است و از رقم چهار هزار و 875 میلیارد ریال به هفت هزار و 789 میلیارد ریال رسیده‌است.

حق بیمه خالص این دوره نیز 9 هزار و 902 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته 45 درصد رشد داشته است.
درآمد سرمایه‌گذاری از محل منابع بیمه ای 276 میلیارد ریال، سایر درآمدهای بیمه ای 608 میلیارد ریال و خسارت پرداختی در این دوره هفت هزار و 121 میلیارد ریال بوده‌است.

با توجه به رشد درآمدی 60 درصدی ، خسارت شرکت تنها 16 درصد رشد داشته که به همین دلیل این وضعیت گویای مدیریت ریسک شرکت بیمه رازی است.

نسبت های مالی شرکت
این شرکت در سال جاری نسبت های مالی خوبی را ارائه کرد. نسبت حقوق مالکانه به دارایی شرکت حدود 37 درصد، نسبت اهرمی شرکت 1،63 درصد و نسبت بدهی شرکت 62 درصد بوده که نشان از بهبود شرایط مالی شرکت نسبت به دوره های قبل دارد.

بررسی وضعیت سوددهی شرکت
سود عملیاتی شرکت در 9 ماهه منتهی به 30 آذر مبلغ 427 میلیارد ریال، سود خالص شرکت 512 میلیارد ریال ، سود عملیاتی هر سهم 23 ریال سود غیرعملیاتی هر سهم 4 ریال و سود پایه هر سهم 27 ریال تعیین شد.

سرمایه گذاری و دارایی شرکت
در این دوره دارایی شرکت با رشد 14 درصدی ه رقم 44 هزار و 551 میلیارد ریال رسیده است. سرمایه گذاری شرکت 16 هزار و 758 میلیارد ریال، تسهیلات پرداختی 812 میلیارد ریال دارایی ثابت شرکت پنج هزارو 965 میلیاردریال بوده است.

 

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: