کد خبر: ۲۰۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۷ دی ۱۴۰۰ - 17 January 2022
روز یکشنبه سکه امامی همراستا با دلار، تحرکات چشمگیری نداشت و تنها با اندکی افزایش در سطح 12میلیون و 300هزار تومان مورد دادوستد قرار گرفت. لازم به ذکر است که حباب این سکه بیش از 400‌هزار تومان است و ارزش ذاتی آن همچنان در زیر سطح 12میلیون تومان به سر می‌برد.

با توجه به حاکم بودن فضای مثبت ناشی از مذاکرات هسته‌‌‌ای، بازار طلا و سکه در مجموع تمایلات نزولی از خود نشان می‌دهد؛ هرچند برخی روزها صعودهای ناچیزی را تجربه می‌کند.

به گزارش بانکداری ایرانی ، روز یکشنبه سکه امامی همراستا با دلار، تحرکات چشمگیری نداشت و تنها با اندکی افزایش در سطح 12میلیون و 300هزار تومان مورد دادوستد قرار گرفت. لازم به ذکر است که حباب این سکه بیش از 400‌هزار تومان است و ارزش ذاتی آن همچنان در زیر سطح 12میلیون تومان به سر می‌برد.

برخی معامله‌‌‌گران معتقدند، تا زمانی که سکه امامی در زیر محدوده ۱۲میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان قرار دارد، خریداران بزرگی وارد بازار نخواهند شد. این فلز گرانبهای داخلی در برخورد با این محدوده می‌‌‌تواند با افزایش فعالیت خریداران مواجه شود.

بازار طلای جهانی

طلای جهانی طی چند روز گذشته توانست به‌خوبی رشد کند و وارد محدوده ۱۸۰۰دلاری شود و در بالای این سطح نوسان صعودی از خود نشان دهد. داده‌‌‌های اقتصادی مانند افزایش تورم، مصرف ضعیف‌‌‌تر و افزایش ریسک‌‌‌های ژئوپلیتیکی باعث شده‌اند تا حمایت‌‌‌ها از این فلز گرانبها افزایش یابد؛ به طوری که تورم بالای آمریکا و توقف نسبی رشد اوراق این کشور موجب شده‌اند طلا کمی رشد کند. به این ترتیب هر اونس طلا توانست با عملکرد مثبت 11/ 1درصدی هفته گذشته را به پایان برساند. با این حال به گفته تحلیلگران، این ذهنیت که فدرال‌رزرو به‌شدت نرخ‌های بهره را افزایش می‌دهد تا حدودی برای دلار مفید خواهد بود و از طرف دیگر خبر بدی برای طلا است. آنها بر این باورند که در سال ۲۰۲۲ تورم مهم‌ترین محرک سرمایه‌گذاران برای حرکت به سمت طلا خواهد بود.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: