کد خبر: ۲۰۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۲۶ دی ۱۴۰۰ - 16 January 2022
همت بانک دی برای حمایت از سنت حسنه‌ی ازدواج
بانک دی در موضوع تسهیلات قرض‌الحسنه و وام ازدواج، اقدامات زیادی انجام داده است و در کنار وام ازدواج به تهیه جهیزیه برای شهروندان نیز همت گماشته است.

بانک دی در موضوع تسهیلات قرض‌الحسنه و وام ازدواج، اقدامات زیادی انجام داده است و در کنار وام ازدواج به تهیه جهیزیه برای شهروندان نیز همت گماشته است.

به گزارش بانکداری ایرانی،  در 9 ماهه منتهی به 30 آذر 1400 بانک دی اعلام کرده است که مبلغ یک هزار و 892 میلیارد ریال مانده تسهیلات قرض‌الحسنه داشته که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته با رقم یک هزار میلیارد ریال حدود 90 درصد رشد داشته است و این رشد را نباید از محل نرخ تورم محاسبه کرد بلکه باید از محل وام ازدواج دانست؛ چراکه بانک دی از ابتدای سال جاری تا دی‌ماه امسال بیش از 774 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت کرده که تقریبا 40 درصد یعنی بیش از یک‌سوم تسهیلات قرض‌الحسنه بانک را شامل می‌شود.

شایان ذکر است که از ابتدای سال 1400 مبلغ تسهیلات ازدواج برای هر یک از زوجین 700 میلیون ریال تعیین شده است که مبلغ این تسهیلات در صورتی که سن زوج زیر 25 سال و سن زوجه زیر 23 سال باشد، می‌تواند به 1000 میلیون ریال نیز افزایش یابد و برای فرزندان شاهد و ایثارگر تا سقف 2000 میلیون ریال تعیین شده است.

از طرف دیگر در رخدادی دیگر در دی‌ماه امسال بانک دی، اقدام به تهیه جهیزیه شهروندان کرده و تلاش کرده است در اقدامی مشارکتی کمک‌هزینه تهیه جهیزیه تعدادی از نیازمندان استان گلستان را تامین کرده‌است.

بر اساس این گزارش، بانك دي اجازه بانك مركزي را براي ايجاد صندوق قرض‌الحسنه در اسفند سال 92 كسب كرده و از آن سال تاکنون در این راستا خدمات زیادی را به شهروندان ارائه کرده است چراکه تسهیلات قرض‌الحسنه بیشتر جنبه حمایتی داشته و اهداف انتفاعی نداشته بلکه بیشتر عامل المنفعه است که برای همه اقشار جامعه علی الخصوص اقشار کم برخوردار طراحی‌شده است همچنین این تسهیلات بر پایه شرع اسلام و دین طراحی‌شده و می‌توان گفت از سالم‌ترین و پرطرفدارترین تسهیلات در جامعه مذهبی ایران است و از همه مهم‌تر این‌که این تسهیلات مهم‌ترین وامی که در قالب قرض‌الحسنه از سوی بانک دی تاکنون برای وام ازدواج پرداخت‌شده و نشان‌دهنده آن است که بانک دی برای سنت حسنه ازدواج بیشترین تلاش را کرده است.

همه‌چیز درباره وام ازدواج
وام ازدواج ، تسهیلاتی در قالب قرض‌الحسنه است که به‌منظور حمایت مالی از زوجین، مبلغ مشخصی به هر یک از زوجین اعطا می‌شود. متقاضیان می‌بایست درخواست خود را در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ثبت و کد رهگیری خود را دریافت کنند.

تعداد 776 هزار و 899 فقره تسهیلات به ارزش 671 هزار و 929 میلیارد ریال، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از ابتدای 1400 تا 19 دی‌ماه به متقاضیان پرداخت‌شده است.

به نقل از بانک مرکزی، بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعداد 257 هزار و 633 نفر نیز در صف دریافت تسهیلات قرار دارند که پس از تکمیل مدارک و متناسب با جذب منابع از سوی بانک‌های عامل، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به این دسته از متقاضیان نیز پرداخت خواهد شد.

بر اساس آخرین خبرها و بنا به گفته اسماعیلی نماینده مجلس وام ازدواج در سال 1401 برای زوج 150 میلیون و برای زوجه نیز 150 میلیون (جمعاً 300 میلیون) با بازپرداخت 10 ساله در نظر گرفته‌شده است.

 

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: