کد خبر: ۲۰۰۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۵ دی ۱۴۰۰ - 15 January 2022
شاید هر ایرانی یک پایانه فروش؛
چرا که برخی از افراد وقتی به سازمان امور مالیاتی مراجعه کردند ، مشخص شد که نه یکی یا دو تا بلکه بیش از ده ها پایانه فروش در سازمان امور مالیاتی ثبت‌شده دارند که موضوع نگران کننده ای برای فضای کسب و کار است.

بانکداری ایرانی - علی سوری ؛ اخیرا موضوع پایانه فروش در فضای مجازی داغ شده است. بسیاری از کارافرینان و کاسب‌ها اعلام کردند که طی پیامکی به انها اعلام شده است که دارای پایانه فروشی بوده و باید به سازمان امور مالیاتی مراجعه کرده و تکلیف بدهی احتمالی خود را مشخص کنند. این در حالی است که برخی دارای چنین پایانه فروشی نبوده و یا بیش از تعداد ثبت‌شده پایانه دارند.

به گزارش بانکداری ایرانی، چرا که برخی از افراد وقتی به سازمان امور مالیاتی مراجعه کردند ، مشخص شد که نه یکی یا دو تا بلکه بیش از ده ها پایانه فروش در سازمان امور مالیاتی ثبت‌شده دارند که موضوع نگران کننده ای برای فضای کسب و کار است.

 

به سازمان امورمالیاتی سر بزنید

 

به سازمان امورمالیاتی سر بزنید

 

مقصر این ماجرا پرداخت یارها هستند نه شرکت پرداخت و پی اس پی
این موضوع پایانه فروش به شرکت های پرداخت و پرداخت یار مربوط است. در حقیقت شرکت های پرداخت یار درگاه به نام افراد می‌توانند ثبت کنند اما ممکن است که قرارداد نزد شرکت های منعقد شود. یعنی فراد با مراجعه به شرکت هی پرداخت می‌توانند به جعلی یا غیر جعلی بودن پایانه فروش پی ببرند چرا که ممکن است که افراد در سالهای گذشته دارای پایانه فوشی بوده باشند که هنوز فعال است هرچند که تراکنشی انام نمی هد اما سازمان امور مالیاتی ان را فعال دانسته و برای تعیین و تکلیفان پیامک ارسال می کند.

در حقیقت اگر قرادادی موجود نباشد یعنی شرکت های پرداخت یار تخلف کرده اند حال ممکن است این تخلف عمدی نباشد اما وجود دارد. کما اینکه در حال حاضر بسیاری از افرادی که دارای چندین پایانه فروش هستند می گویند که از طریق شرکت پرداخت یار زرین پال برای انها پایانه فروش ثبت‌شده است. هرچند که در حال حاضر در سامانه شاپرک بیش از 120 شرکت پرداخت یار وجود دارد که مهمترین انها زرین پال است.

چگونه به ماجرا پایانه فروش جعلی پی ببریم
برای اینکه اشخاص متوجه تعداد پایانه فروش خود شوند، می‌توانند از طریق سایت اداره مالیات باید پیگیر ماجرا شوند. ابتدا به درگاه سازمان امور مالیاتی ( https://my.tax.gov.ir ) واردشده و گزینه "ثبت" نام را زده و بعد از واردکردن شماره موبایل، کد ملی و تاریخ تولد پیامکی ارسال می‌شود که با واردکردن ان وارد سامانه خواهید شد. از طریق منو گزینه "ساماندهی پذیرنده‌های بانکی" را انتخاب کرده و وارد سامانه می‌شوید تا از تعداد احتمالی پایانه فروش خود مطلع شوید.

شرکت پرداخت یار
بر اساس تعریف بانک مرکزی، پرداخت یار به معنای «شخصیت حقوقی ثبت‌شده است که در چارچوب سند تدوینی و بر اساس قرارداد منعقده با شرکت‌های ارائه‌دهندۀ خدمات پرداخت و تفاهم‌نامۀ منعقده با شرکت شاپرک فعالیت می‌کند. پرداخت‌ یار پرداخت‌های بدون حضور کارت از جمله پرداخت‌های درون برنامه‌ای مبتنی بر زیرساخت‌های همراه را دریافت کرده و به شبکه شاپرک ارسال می‌کند.» بر این اساس مجوزی با عنوان پرداخت یار مطرح می‌شود که با انعقاد قرارداد با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت، امکان استفاده از ابزارهای پذیرش و اتصال به شبکه الکترونیکی پرداخت (شاپرک) را به‌صورت غیرمستقیم میسر می‌کند.

شرکت زرین پال
زرین‌پال از سال 1389 توسط دو برادر به نام‌های علی و مصطفی امیری بنیان‌گذاری شد و در زمینه ارائهٔ زیرساخت‌های پرداخت برای فعالین حوزهٔ تجارت الکترونیکی و تسهیل انتقال وجوه به‌صورت الکترونیکی فعالیت می‌کند و به عنوان پرداخت یاری با شاپرک و بانک مرکزی همکاری می کند. درگاه پرداخت اینترنتی، از خدمات زرین‌پال به‌شمار می‌رود که با 12 پی اس پی قرارداد همکاری دارد.

و در نهایت؛
با تمام شرکت های پرداخت و پرداخت یار تماس حاصل شد تا توضیحاتی در خصوص پایانه های جعلی فروش ارائه کنند اما تا این لحظه هیچ پاسخی دریافت نشده است.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: