کد خبر: ۲۰۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۱۹ دی ۱۴۰۰ - 09 January 2022
بیمه آسیا در طی این دوره زمانی، علاوه برافزایش 45 درصدی حق بیمه ای تولیدی خود، که نشان دهنده مدیریت مطلوب در بخش بازاریابی و گسترش نفوذ این شرکت در بازار بیمه ای کشور است، دربخش پرداخت خسارت هم توانست با کنترل و مدیریت صحیح ریسک، میزان افزایش خسارت نسبت به تولید حق بیمه را کاهش دهد.

بیمه آسیا در سه فصل نخست سال جاری توانست تراز عملیاتی مثبت چهار هزار و700 میلیارد تومان را ثبت کند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته شاهد رشد 48 درصدی بود.

به گزارش بانکداری ایرانی به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا و براساس تازه ترین گزارش فعالیت شرکت بیمه آسیا، منتهی به پایان آذر ماه سال 1400، این شرکت توانست در نه ماه سال جاری هشت هزارو 810 میلیارد تومان حق بیمه تولید کند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته بیش از45 درصد رشد داشته است و همچنین در این دوره زمانی، چهار هزارو 110 میلیارد تومان خسارت بیمه گذاران این شرکت را جبران کرد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 42 درصد افزایش را نشان می دهد. بنابراین، این شرکت بیمه بورسی در این دوره نه ماهه، توانست از رکورد 12 ماه سال گذشته عبور کرده و 428 میلیارد تومان بیشتر ازکل سال 1399 حق بیمه تولید نماید.

بیمه آسیا در طی این دوره زمانی، علاوه برافزایش 45 درصدی حق بیمه ای تولیدی خود، که نشان دهنده مدیریت مطلوب در بخش بازاریابی و گسترش نفوذ این شرکت در بازار بیمه ای کشور است، دربخش پرداخت خسارت هم توانست با کنترل و مدیریت صحیح ریسک، میزان افزایش خسارت نسبت به تولید حق بیمه را کاهش دهد. میزان رشد پرداخت خسارت در این دوره زمانی 42 درصد است که نشان می دهد حق بیمه تولیدی این شرکت 3 درصد بیشتر از خسارت پرداختی رشد کرده است. این موضوع منجر به کاهش بیش از یک درصدی نسبت خسارت این شرکت شد؛ به نحوی که نسبت خسارت به حق بیمه از 47.7 درصد در پایان آذر 1399 به 46.6 درصد در پایان آذر ماه 1400 کاهش یافت.

بیمه آسیا توانست در این دوره، سطح یک توانگری مالی با نسبت 133 درصد و مجوز قبولی اتکایی داخلی را از بیمه مرکزی اخذ کند.

رشد قابل توجه در شاخص های مالی و بیمه گری؛ افزایش سهم از بازار بیمه، مدیریت مطلوب ریسک و کاهش قابل توجه نسبت خسارت، تحقق کامل برنامه عملیاتی و سرمایه گذاری های بانکی و بورسی و ذخایر فنی و همچنین تایید گواهینامه ایزو 9001 از اتفاقات خوب بیمه آسیا در این دوره نُه ماهه بود.

از دیگر اقدامات در خور توجه در این دوره می توان به تمرکز بر فروش بیمه های زندگی از طریق ارائه محصولات جدید و تقویت شبکه فروش با جذب نمایندگان ویژه، پرداخت سود 38.2 درصدی به بیمه گذاران در بیمه های عمر و پس انداز، امضای تفاهم نامه با بانک ملت و سازمان امور مالیاتی، تمدید قرارداد مرکز خدمات حوزه های علمیه کشورو سازمان گمرک، تمدید پوشش بیمه ای بیش از 12 هزار نفر از بومیان و ساکنین جزایر کیش و هندورابی، افتتاح شعبه های جام جم اردبیل، شعبه شهید رجایی ارومیه، شعبه بهشهر، ساختمان جدید بیمه آسیا در استان قزوین وآغاز پروژه ساختمان شعبه شهر قم، دریافت تندیس غرفه برتر در هشتمین نمایشگاه بانک، بورس، بیمه و خصوصی سازی کیش(اینوکس۲۰۲۱) اشاره کرد.

بیمه آسیا هم چنین در راستای قدردانی از تلاش گروه "حامیان سلامت" در خصوص مقابله و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، در قالب طرح "حس"به گروه "حامیان سلامت" شامل پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران و کلیه کارکنان بیمارستان ها و مراکز درمانی، برای خرید بیمه های عمر و پس انداز تسهیلات ویژه ارائه کرد. در همین راستا به منظور تسهیل در ارائه خدمات پزشکی در خانه، اقدام به طراحی پوشش جدید مسئولیت ارائه خدمات پرستاری در منازل تحت بیمه نامه مسئولیت حرفه ای پیراپزشکان کرد.هم چنین بیمه آسیا برای ایفای نقش حمایتی از پوشش های بیمه ای مرتبط با خانواده، بیمه نامه کرونا با پوشش خانواده را عرضه کرد و تا سقف سرمایه 2 میلیارد ریال هزینه های بیماری کرونا را تحت پوشش قرار داد.

باران ایرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: