کد خبر: ۲۰۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - 19 December 2021
کنترل ريسک‌هاي موجود و نيز توان مديريت ريسک‌هاي پيش‌رو، شرکت‌هاي بيمه را توانمند کرده و امکان فعاليت بيشتر آنها در بازار را ايجاد مي‌کند.

دانش «بيمه» چيزي جز مديريت ريسک نيست و همه آنچه در اين صنعت وجود دارد، همه و همه موثر يا متاثر از «مديريت ريسک» هستند. اگرچه تاکنون ريسک‌هاي متعددي توسط بيمه‌گران شناسايي و براي آنها پوشش‌هاي بيمه‌اي مختلفي طراحي شده است، اما شيوع بيماري کرونا در مدتي کوتاه با فراگيري بسيار گسترده، نشان داد که خطر بروز «ريسک‌هاي نوظهور» پابرجاست و بيمه‌گران بايد براي مواجهه با آنها راه‌حل داشته باشند.

به گزارش بانکداری ایرانی به نقل از روابط عمومی بیمه ملت؛ کنترل ريسک‌هاي موجود و نيز توان مديريت ريسک‌هاي پيش‌رو، شرکت‌هاي بيمه را توانمند کرده و امکان فعاليت بيشتر آنها در بازار را ايجاد مي‌کند.

شرکت بيمه ملت نيز در سال‌هاي اخير به صورت ويژه روي موضوع مديريت ريسک تمرکز کرده و با استفاده از دانش روز و نيز توانمندي‌هاي داخلي، تا حد امکان «ريسک» را توزيع و «پذيرش ريسک» را بر اصول بيمه‌گري مبتني کرده است.


رعايت دقيق آيين‌نامه حاکميت شرکتي در موسسات بيمه، آيين‌نامه ذخاير فني موسسات بيمه و آيين‌نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگري مالي موسسات بيمه در راستاي مديريت ريسک صورت گرفته و نتايج آن در صورت‌هاي مالي شرکت به خوبي نمايان است.

«ريسک پروفايل» شرکت بيمه ملت، نمايانگر مديريت صحيح ريسک‌ها و نيز اتکاي آنها به پشتوانه‌هاي دقيق و محکم است. ريسک‌هاي بيمه‌گري، عملياتي و مالي که خود متشکل از ريسک بازار، نقدينگي و اعتبار است، جايگاه‌شان را در شرکت بيمه ملت پيدا کرده و اميد است با مديريت علمي آنها، شرايط مطلوبي را همانند قبل براي اين شرکت ايجاد کنند.

نگاهي علمي به نسبت توانگري شرکت بيمه ملت در سال‌هاي گذشته نشان مي‌دهد که مديريت ريسک در اين شرکت نه عنواني نمايشي، بلکه عملياتي مبتني بر دانش روز است و مي‌توان از آن به عنوان نمونه‌اي موفق در صنعت بيمه ياد کرد.

بديهي است که آنچه در اين حوزه رخ داده، محصول عملکرد همه اجزا و سيستم يکپارچه شرکت بيمه ملت است و آن را نمي‌توان در واحد يا شخص خاصي محدود کرد.

نگار کریمی
منبع: بیمه ملت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: