کد خبر: ۲۰۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - 18 December 2021
مدیر دفتر ارتباط با صنعت مرکز وکلای قوه قضائیه:
برای نخستین بار پیش بینی شده است در صورتی که بانک از یک واحد تولیدی طلبکار شود، اجازه تملک زمین و وسایل آن را نداشته باشد و بانک دستور العمل تملک سهام را اجرا کند.

برای نخستین بار پیش بینی شده است در صورتی که بانک از یک واحد تولیدی طلبکار شود، اجازه تملک زمین و وسایل آن را نداشته باشد و بانک دستور العمل تملک سهام را اجرا کند.

به گزارش بانکداری ایرانی ؛  محمد مسعود یوسفی مدیر دفتر ارتباط با صنعت مرکز وکلای قوه قضائیه با اشاره به ارائه سندی به مجلس برای حمایت‌های بانکی از تولیدکنندگان گفت: طرح حمایت از تولید قبل از عید سال ۱۴۰۰ آماده شد و در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مطرح شد. ابتدا طرح ناظر بر الحاق یک تبصره به ماده ۵۲۴ قانون آئین دادرسی مدنی بود مبنی بر اینکه تامین و توقیف اموال واحدهای تولیدی تقریبا غیرممکن شده و در حقیقت زنجیره تولید در زمان تامین و توقیف و اجرائیه‌های قضایی حفظ شود.

وی هدف گیری طرح مذکور را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: با توجه به اهمیت آن، مناسب دیدیم که صرفا در قالب تبصره به آن عمل نشود و در این راستا بخش‌های دیگری هم اضافه شد تا به عنوان طرح مطرح شود. با نگاه مثبتی که در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس وجود داشت کلیات آن مصوب شد.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت مرکز وکلای قوه قضائیه از نهایی شدن جزئیات طرح حمایت‌های بانکی از تولید در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خبر داد و بیان کرد: در روز یکشنبه هفته جاری آخرین جلسه در این رابطه برگزار شد. با پیگیری بسیار خوب اعضای کمیسیون و تلاش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس برای به بلوغ رساندن طرح موارد بسیار خوبی در طرح گنجانده شده است.

وی درباره جزئیات و مفاد این طرح توضیح داد و اظهار کرد: برای نخستین بار پیش بینی شده است در صورتی که بانک از یک واحد تولیدی طلبکار شود، اجازه تملک زمین و وسایل آن را نداشته باشد و بانک دستور العمل تملک سهام را اجرا کند. در حقیقت بانک به جای زمین و وسایل کارخانه یا کارگاه، درصدی از سهام آن واحد تولیدی را مصادره کند و مدیریت واحد تغییر پیدا نکند.

یوسفی افزود: اگر یک واحد تولیدی ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد و ۳۰ میلیارد تومان بدهی بانکی داشته باشد، ۳۰ درصد از سهام آن به بانک می‌رسد. حُسن این طرح آن است که واحد تولیدی حفظ می‌شود و از سوی دیگر بانک که تخصصی در حوزه بازرگانی ندارند، سهام واحد تولیدی را دریافت خواهد کرد.

باران ایرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: