کد خبر: ۱۹۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - 27 November 2021
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: به دلیل نزدیک شدن به مذاکرات وین و همچنین از طرفی نزدیک شدن به سال نو میلادی، بهای اونس جهانی و قیمت طلا و سکه در بازار داخلی به دلیل متغیرهای زیاد در پیش رو قابل پیش بینی نیست.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: به دلیل نزدیک شدن به مذاکرات وین و همچنین از طرفی نزدیک شدن به سال نو میلادی، بهای اونس جهانی و قیمت طلا و سکه در بازار داخلی به دلیل متغیرهای زیاد در پیش رو قابل پیش بینی نیست.

به گزارش بانکداری ایرانی،   هوشنگ شیشه بران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت بازار طلا، اظهار کرد: روز گذشته قیمت طلای جهانی به دلیل سویه جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی ۲۲ دلار گران شد و به ۱۸۱۲ دلار رسید، اما امروز قیمت اونس جهانی به دلیل افزایش نرخ دلار جهانی به ۱۷۹۲ دلار کاهش یافت.

وی افزود: از طرفی امروز نرخ دلار به ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان افزایش یافت و این عامل موجب شد قیمت طلا و سکه در معاملات بازار داخلی کمی افزایشی شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان توضیح داد: امروز (شنبه- ۶ آذر ماه) قیمت سکه طرح جدید با ۱۲۰ هزار تومان افزایش به ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم بدون تغییر ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، نیم سکه با ۲۰ هزار تومان افزایش به ۶ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان، ربع سکه بدون تغییر به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه های یک گرمی بانک مرکزی نیز به ۲ میلیون ۳۲۰ هزار تومان رسید.

وی همچنین افزود: امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۷ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۴۰۰ تومان رسید و قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز با ۲۴ هزار تومان افزایش به ۵ میلیون و ۴۳۴هزار تومان رسید.

شیشه بران اضافه کرد: در این هفته به دلیل نزدیک شدن به مذاکرات وین و همچنین از طرفی نزدیک شدن به سال نو میلادی، بهای اونس جهانی و قیمت طلا و سکه در بازار داخلی به دلیل متغیرهای زیاد در پیش رو قابل پیش بینی نیست.

وی تاکید کرد: در حال حاضر معاملات و داد و ستد در بازار به دلیل نوسانات قیمت طلا با کاهش روبرو است و معامله گران و خریدارن طلا در انتظار نتیجه مذاکرات وین هستند.

نایب رئیس اتاق اصناف اصفهان، توضیح داد: همواره در مواقعی که بازار طلا و سکه با نوسان قیمت روبرو است، رکود و کاهش تقاضا در خرید و فروش و معاملات بیشتر می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با تدابیر بانک مرکزی هر چه زودتر نرخ ارز به ثبات برسد تا خرید و فروش در بازار طلا و سکه رونق بگیرد.

باران ایرمان
منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: