کد خبر: ۱۹۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - 25 November 2021
شرکت بيمه ملت در حوزه فروش و پرداخت خسارت بيمه آتش‌سوزي اقدامات مطلوبي داشته است. ارائه طرح‌هاي ويژه، تنوع در طرح‌هاي فروش و هماهنگ‌سازي آن با نياز مشتريان باعث اقبال عمومي به بيمه آتش‌سوزي اين شرکت شده است. در اين‌باره با پريا الوندي‌پور، مدير بيمه‌هاي آتش‌سوزي شرکت بيمه ملت به گفت‌وگو نشسته‌ايم.

به گزارش بانکداری ایرانی،  شرکت بيمه ملت در حوزه فروش و پرداخت خسارت بيمه آتش‌سوزي اقدامات مطلوبي داشته است. ارائه طرح‌هاي ويژه، تنوع در طرح‌هاي فروش و هماهنگ‌سازي آن با نياز مشتريان باعث اقبال عمومي به بيمه آتش‌سوزي اين شرکت شده است. در اين‌باره با پريا الوندي‌پور، مدير بيمه‌هاي آتش‌سوزي شرکت بيمه ملت به گفت‌وگو نشسته‌ايم.

شرکت بيمه ملت از چه زماني فروش بيمه آتش‌سوزي را آغاز کرد؟

مديريت آتش‌سوزي شرکت بيمه ملت، همزمان با شکل‌گيري اين شرکت در سال 1382 با مديريت مرحوم پارسا، شروع به فعاليت کرد و تا سال 1392 توسط ايشان هدايت شد. پس از آن از سال 1392 تا 1395 تحت مديريت و سرپرستي محمدرضا کيهان بود و من از سال 1395 تاکنون مديريت اين بخش را برعهده دارم.

منحني رشد فروش اين رشته بیمه‌ای در شرکت چگونه بوده است؟

فروش بيمه آتش‌سوزي در شرکت بيمه ملت به‌طورکلي يک روند صعودي داشته است. آمار نشان مي‌دهد در سال نخست فقط 111 فقره از اين بيمه‌نامه در شرکت فروخته شده بود و اين عدد در سه سال نخست، همچنان سه رقمي بود.

با اين حال، تمرکز بر فروش بيمه‌هاي آتش‌سوزي و نيز ارائه طرح‌هاي متنوع فروش باعث شد روند رشد، جهشي شود. به‌طوري‌كه در سال گذشته بيش از 113 هزار فقره بيمه‌نامه آتش‌سوزي در شرکت صادر شده است و حق‌بيمه وصول شده از اين طريق نيز در سال 1399 بيش از 550 ميليارد ريال بوده است.

در سال گذشته، عملکرد شرکت چگونه بود؟

رشته آتش‌سوزي در سال گذشته عملکرد خوبي داشت. تحقق صددرصدي بودجه به انجام رسيد، رشد 12درصدي در پرتفوي کل، رشد 110درصدي در پرتفوي نمايندگان حقيقي، رشد 141درصدي در پرتفوي شعب و رشد سه‌درصدي بيمه آتش‌سوزي در پرتفوي نمايندگان حقوقي نشان‌دهنده عملکرد مناسب اين رشته است.

نسبت خسارت اين رشته در شرکت بيمه ملت چگونه است؟

با مديريت درست اعمال شده بر ريسک بيمه‌هاي آتش‌سوزي، نسبت خسارت اين رشته به خوبي کنترل شده و در حد بسيار مطلوبي است.

در سال گذشته شرکت به 247 پرونده خسارت بيمه آتش‌سوزي رسيدگي کرد و بابت آنها بيش از 77 ميليارد ريال خسارت پرداخت.

به جز مشتريان حقيقي، مشتريان حقوقي بيمه آتش‌سوزي شرکت بيمه ملت در چه سطحي هستند؟

عمده مشتريان ما شرکت‌هاي بزرگ‌اند. شرکت توسعه آهن و فولاد گلگهر، شرکت معدني و صنعتي گل‌گهر، گروه صنعتي بارز، شهرداري تهران، سيمان آبيک، لاستيک دنا، نفت ايرانول و بانک سپه فقط بخشي از مشتريان بزرگ شرکت بيمه ملت هستند.

به منظور بهينه‌سازي طرح‌هاي فروش هم اقداماتي صورت گرفت؟

يکي از مهم‌ترين اقدامات در اين حوزه، طراحي بيمه‌نامه آتش‌سوزي براي ارائه و فروش از طريق «اپليکيشن» بيمه ملت بود. همچنين بازبيني طرح‌هاي نويد 1 و 2 که بيشتر مطابق با نيازهاي مشتريان باشد و نيز تدوين طرح نرم‌افزار بازديد اوليه در بيمه‌هاي آتش‌سوزي در کنار بازبيني برخي دستورالعمل‌ها در حوزه صدور، نظارت، شرايط خصوصي و شرايط مخصوص خطرهاي تبعي عملياتي شد.

براي سال جاري در اين حوزه چه برنامه‌هايي در دستور کار است؟

امسال نيز براي افزايش فروش در رشته آتش‌سوزي اقداماتي طراحي شده است. اصلاح برخي دستورالعمل‌ها، تکميل سيستم ارزيابي کارشناسان ارزياب خسارت، تکميل سيستم نرم‌افزار اوليه، تکميل سيستم پيگيري خسارت و کمک به رشد و فعاليت بهتر نمايندگان بدون پرتفو يا با پرتفوي کم در رشته آتش‌سوزي از آن جمله‌اند.

بازديد اوليه و ارائه توصيه‌هاي ايمني و مشاورهاي به بيمه‌گزاران ويژه نيز در دستور کار است و اميدواريم با مجموعه اين تلاش‌ها، بودجه سال‌جاري نيز به صورت صددرصدي و بلکه بيشتر محقق شود.

باران ایرمان
منبع: بیمه ملت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: