کد خبر: ۱۹۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - 01 November 2021
وزیر راه از الزام بانک‌ها برای پرداخت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن و اعمال ۲۰ درصد جریمه مالیاتی در صورت عدم اجرا خبر داد .

وزیر راه از الزام بانک‌ها برای پرداخت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن و اعمال ۲۰ درصد جریمه مالیاتی در صورت عدم اجرا خبر داد .

رستم قاسمی با اشاره به برگزاری آخرین جلسه‌ در بانک مرکزی برای بررسی قانون تبصره ۱۸ و پرداخت وام ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی مسکن گفت: در این جلسه مقرر شد بانک مرکزی به تمام بانک‌ها ، مصوبه پرداخت به سازندگان را ابلاغ کند و بانک‌ها موظفند ۲۰ درصد از سهم کل تسهیلات را به این بخش اختصاص دهند.

وی افزود: در صورتی که بانک‌ها این موضوع را اجرا نکنند طبق قانون ۲۰ درصد جریمه مالیاتی می‌شوند که این موضوع در قانون طرح جهش تولید مسکن اعلام شده است .

این مقام مسئول ادامه داد: در این طرح ، سهم تمام استان‌ها، شهرستان‌ها و روستا‌ها برای دریافت سقف تسهیلات مشخص شده و از فردا هر سازنده و متقاضی که کار عملیات اجرایی را شروع کند، می‌تواند اولین قسط را دریافت کند. بخش‌هایی برای پرداخت یارانه توسط وزارت راه در قانون پیش بینی شده و از تعهدات به شمار می‌روند. زمین به صورت ۹۹ ساله و یا رایگان در اختیار اقشار کم درآمد قرار داده می شود.

قاسمی افزود: مقرر شده اراضی دولتی به سرعت در اختیار وزارت راه قرار گیرد . در غیر این صورت ظرف یک ماه اداره ثبت اسناد آن را به این وزارتخانه منتقل خواهد کرد. بنابراین باید دستگاه‌ها در این زمینه همکاری را انجام دهند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: