کد خبر: ۱۹۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - 25 October 2021
بیمه تجارت نو رکورد جدیدی زد؛
شرک بیمه تجارت نو در شش ماهه ابتدای امسال، حدود 10 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید شده که معادل کل حق بیمه سال قبل است.

به گزارش بانکداری ایرانی،  بیمه تجارت نو درسال‌های اخیر تحولات عملکردی زیادی را پشت‌ سرگذاشته‌ است. رشد عملیاتی شرکت به گونه‌ای بوده است که طی شش ماهه سال جاری، تقریباً کل عملکرد سال قبل را محقق کرده ایم . این عملکرد بر اساس تغییراتی رخ می‌دهد که در بیمه تجارت شاهد هستیم؛ تحولات دیجیتالی، مدیریت ریسک، کنترل نسبت های خسارت بصورت رشته به رشته و دیگر اقدامات مدیریتی موثرعاملی برای مدیریت هزینه و کسب بیشتر درآمد به اجرا درآمده است. برای بررسی بیشتر عملکرد شرکت بیمه تجارت نو گفت‌وگویی با آقای دکتر داود کریمی، عضو هیات مدیره بیمه تجارت نو انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:

در ابتدا در خصوص عملکرد شرکت توضیحاتی ارائه بفرمایید.
شرک بیمه تجارت نو کماکان رشد فزاینده ای را تجربه می کند بویژه از سال 97 به این طرف رشد شرکت بصورت صعودی فزاینده بوده است. در شش ماهه ابتدای امسال، حدود 10 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید شده که معادل کل حق بیمه سال قبل است. یعنی طی شش ماه کل عملکرد سال قبل را محقق کرده و نسبت به دوره مشابه درسال قبل حدود 60 درصد رشد عملکردی داشته است. در حوزه خسارت نیز با کنترل و مدیریت ریسک، سعی کردیم تا نسبت خسارت افزایش پیدا نکند یعنی در فروش ترکیب محصولات و مدیریت ریسک دقت لازم به عمل آمده است.

آیا پرتفوی شرکت تغییر خاصی داشته است؟
پرتفوی بیمه شرکت تجارت نو شامل همه بیمه نامه‌هاست. بیمه‌های درمان ، آتش سوزی و مسئولیت، انرژی، کشتی ، شخص ثالث و بدنه و عمر و زندگی وغیره را پوشش می‌دهد البته همیشه بر حسب میزان ریسک و بازده اولویت هایی وجود دارد. ضمن اینکه در حال بسترسازی و ایجاد فضایی برای پیشرفت در حوزه تحول دیجیتال و ورود به فضای بلاکچین هستیم . در پنجمین کنفرانس بین المللی تحول دیجیتال که توسط دانشگاه تهران برگزار شد، حضور داشتیم و در میان شرکت های بیمه جایزه اهتمام به زبدگی دیجیتال را دریافت کردیم ، همچنین یکی دیگر از رویکردهای شرکت تمرکز بر خرده فروشی است. در حقیقت طبق اهداف تعیین شده در برنامه استراتژیک 5 ساله شرکت مقرر شده است سهم بیمه های خرد به 50 درصد نایل آید.
خبرهایی در مورد حضور بیمه تجارت نو در عرصه آنلاین منتشر شده است ، در چه سطحی از این کار قرار دارید؟
شرکت بیمه تجارت نو در حوزه آنلاین نیز ورود کرده البته از لحاظ میزان پیشرفت و سطح توسعه در اوایل راه هستیم، از حیث عملکردی در حال حاضر سهم بالایی از پرتفوی را شامل نمی شود اما در حال رشد و تکمیل زیرساخت هستیم و با شرکت های استارتاپی نیز هماهنگی لازم انجام شده است. در حال حاضر چندین خدمت آنلاین عملیاتی شده است از جمله بازید آنلاین از اتومبیل های تحت پوشش خسارت دیده ، خدمات شارژ بیمه نیز راه اندازی شده است که مشمول چندین پوشش بیمه ای کوتاه مدت است.ضمن اینکه سامانه‌ الکترونیکی خرده فروشی نیز عملیاتی شده است. نکته قابل توجه این است که درراستای افزایش ضریب نفوذ بیمه و عدالت در دسترسی همه احاد جامعه بویژه مناطق روستایی و عشایری به خدمات بیمه از طریق سامانه خرده فروشی اقدامات موثری به عمل آمده است که نتایج آن درآینده بیشتر نمایان می شود.

برنامه های شرکت در شش ماهه دوم برای ثبت رکورد جدید در حوزه عملیاتی چیست؟
برنامه‌های بیمه شرکت تجارت نو برای نیمه دوم امسال از این قرار است که برای واحدهای صف و ستاد بودجه بندی لازم انجام وابلاغ شده است بطوریکه مشخص شده که هر بخش به چه میزان باید فروش داشته باشد و بصورت مرتب پیشرفت برنامه های پایش و ارزیابی می شود و پشتیبانی های لازم اعمال می گردد. از جمله دیگر موارد با اهمیت دیگر برنامه ریزی های دقیق انجام شده برای وصول مطالبات ، مدیریت نقدینگی و...است.

در ارتباط با ریسک های نوظهور و مدیریت ریسک چه اقداماتی انجام داده اید؟
در کنار تمام مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا برای جامعه ایجاد کرد یکی از فرصت هایی که کرونا برای فضای کسب و کارایجاد کرد، توسعه خدمات الکترونیکی و غیر حضوری بود، بیمه تجارت نو نیز علاوه بر توسعه خدمات غیرحضوری و برخط به حوزه برنامه ریزی و بستر سازی برای بیمه دیجیتال نیز ورود کرده که انتظار داریم در سال آینده بیشتراز نتایج آن بهره مند شویم.

برخی از شرکت ها نگاه خاصی به بیمه درمان و شخص ثالث دارند، به عنوان کارشناس این حوزه این اقدام را تایید می کنید یا انتقاد؟
بیمه درمان و ثالث بطور طبیعی دارای نسبت خسارت بالاتری از دیگر رشته های بیمه ای هستند و بعضاً بصورت تک رشته ای برای شرکت ها مقرون به صرفه نیست. اما شرکت‌ها بیمه جنرال نمی‌توانند از ارائه خدمات بیمه شخص ثالث یا درمان امتناع کنند. بلکه شرکت‌ها حسب شرایط باید تدابیری اتخاذ کنند که با انتخاب و جذب ترکیبی از پرتفوی در کنار قیمت گذاری مناسب، حاصل پرتفوی را سودآور کنند .

مدیریت ریسک یکی از مهمترین موضوعات شرکت های بیمه است چه اقداماتی در این حوزه انجام اده اید؟
در این رابطه اتخاذ استراتژیهای مناسب برای انتخاب پرتفوی کم ریسک را در دستور کار قرارداده ودر کنار آن هم نظارت های سیستمی و هم نظارت های میدانی را گسترش داده‌ایم.

 

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: