کد خبر: ۱۹۸۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - 11 October 2021
بیمه پارسیان؛
شرکت بیمه پارسیان در دوره های اخیر وضعیت خود را به تدریج بهبود بخشیده و توانسته نسبت به میانگین صنعت ، نسبت خسارت خود را بهبود ببخشید.

بانکداری ایرانی - معصومه فریادرس ؛   شرکت بیمه پارسیان در دوره های اخیر وضعیت خود را به تدریج بهبود بخشیده و توانسته نسبت به میانگین صنعت ، نسبت خسارت خود را بهبود ببخشید.

به گزارش بانکداری ایرانی،  بیمه پارسیان در شش ماهه نخست امسال توانست حدود 21 هزار میلیارد ریال حق بیمه صادر کند که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته حدود 38 درصد رشد داشته است که در مقابل آن حدود 10 هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت کرد.

بیمه شخص ثالث بالاترین سهم را از پرتفوی شرکت داشته است. در پایان شهریور 1400 بیمه شخص ثالث شرکت هشت هزار و 701 میلیارد ریال بوده که 42 درصد از سهم کل پرتفو را به خود اختصاص داده بود. بیمه درمان نیز با رقم دو هزار و 729 میلیارد ریالی حدود 13 درصد و بیمه زندگی با دو هزار میلیارد ریال حدود 11 درصد از پرتفوی شرکت را به خود اختصاص داده اند.

بر این اساس، نسبت خسارت بیمه پارسیان در سه سال مالی یا سه دوره مالی گذشته به تدریج بهبود یافته‌است.

در سال 98 نسبت خسارت شرکت بیمه پارسیان 54 درصد بود.
در سال 99 به رقم 51 درصد کاهش یافت.
در شش ماهه نسخت سال 1400 نسبت خسارت شرکت بیمه پارسیان به رقم 48 درصد کاهش یافت.

این در حالی رخ داده است که نسبت خسارت صنعت بیمه در ماه های اخیر حدود 55 درصد بوده است، لذا شرکت بیمه پارسیان بسیار کمتر از استاندادهای صنعت بیمه در ایران توانسته نسبت خسارت خود را بهبود ببخشد.

از طرف دیگر برای افزایش ظرفیت نگهداری و نسبت توانگری پیشنهاد افزایش سرمایه هشت هزار میلیارد ریالی را مطرح کرده است که حسابرس و بازرس قانونی شرکت نیز این مساله را پذیرفته است.

سرمایه شرکت در سال گذشته پنج هزار میلیارد ریال بود و به 13 هزار میلیارد ریال می رسد.

در گزارش اظهار نظر حسابرسان امده است:

با عنایت به ماده 3 دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب 17 مهر 1395 هیئت مدیرة سازمان بورس و اوراق بهادار و اوراق بهادار) به پیوست گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ 5,000,000,000,000 ریال به مبلغ 13,000,000,000,000 ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ،مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور اصلاح ساختار مالي با رعايت ماده 14 قانون حداکثر استفاده از توان توليدي و خدماتي کشور و حمايت از کالاي ايراني و نيز ارتقاي رتبه توانگري مالي و پوشش ريسک قانوني، حفظ و توسعه سرمايه مالي شرکت، افزايش سهم نگهداري بيمه‌نامه‌هاي صادره، حفظ و ارتقاي سهم از بازار و جايگاه رقابتي، حفظ و گسترش بازار اتکايي و مديريت ريسک اعتباري که در تاریخ 1400/06/27 به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می گردد.اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقبا اطلاع رسانی می شود.بدیهی است انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می باشد.

معصومه فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: