کد خبر: ۱۹۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - 28 September 2021
30هزارمیلیارد ریال تسهیلات ازدواج تنها طی سه ماه؛
بانک تجارت در حوزه مسئولیت اجتماعی همواره یکی از بانکهای پیش رو بوده است و در همین راستا در سال های اخیر در حوزه وام ازدواج و تحریم موضوع ازدواج ورود کرده و توانسته در سال گذشته قریب به 90 هزار فقره تسهیلات پرداخت کند.

بانک تجارت در حوزه مسئولیت اجتماعی همواره یکی از بانکهای پیش رو بوده است و در همین راستا در سال های اخیر در حوزه وام ازدواج و تحریم موضوع ازدواج ورود کرده و توانسته در سال گذشته قریب به 90 هزار فقره تسهیلات پرداخت کند در حالی که بسیاری از بانکها با انتقاد شدید از این تسهیلات به این موضوع کم ورود کرده اند.

در سال 1399 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای برای سال 1400 وام 70 میلیونی ازدواج برای کلیه زوج ها و 100 میلیون تومانی برای زوج‌های کمتر از 25 سال را تعیین کردند.

این رقم در بسیاری از بانک که با اعتراض و انتقاد همراه شده است. برخی از بانکها نداشتن بودجه و به صرفه نبودن این وام و همچنین نگرانی از بازپرداخت را عاملی برای انتقادهای خود معرفی کردند اما برخی از بانک ها در سال جاری نه تنها انتقادی نکردند بلکه بیشترین تلاش را برای اعطای این وام کرده اند.

این وام از انجایی که برای بانک ها عایدی زیادی از بابت سود و غیره ندارد  به وام مسئولیت اجتماعی در بین برخی از کارشناس ها معرفی شده است و بانکی که در این کار تلاش می کند یعنی هدف ان بانک کمک به اهداف تعیین شده در راستای تکریم ازدواج است.

یکی از بانکهایی که در سال جاری و با توجه به انتقاد دیگر بانکها همت زیادی برای وام ازدواج کرده است، بانک تجارت است.

این بانک در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی، حمایت از اقشار آسیب پذیر و تسهیل شرایط ازدواج جوانان، اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت های خود قرار داده و هر ماه چندین هزار فقره تسهیلات ازدواج پرداخت کرده است.

در سال جاری از وقتی که دفتر تسهیلات باز شد یعنی از خرداد ماه هر ماهه حدود 11 هزار فقره تسهیلات پرداخت کرده است.

با توجه به تسهیلاتی که پرداخت شده است در حال حاضر و بر اساس اطلاعات مرداد1400 حدود 120 هزار نفر از واجدین شرایط دریافت تسهیلات قرض الحسنه در نوبت دریافت این تسهیلات از بانک تجارت هستند که به زودی براساس ضوابط تعیین شده ،از سوی شعب بانک تجارت پرداخت می شود.

در وقع در سه ماه خرداد، تیر و مرداد بانک تجارت 38 هزار فقره وام بالای 70 میلیون تومانی به ارزش حدود 30 هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است که یکی از بالاترین رقم ثبت شده در مسئولیت اجتماعی پرداخت شده یک بانک طی سه ماه تلقی می شود.

بانک تجارت در سال 99 به 89812 نفر از زوج های جوان بالغ بر 47 هزارمیلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده بود. ذکر این نکته ضروری است که مبلغ تسهیلات در سال 99 کمتربوده و از سوی بانکها استقبال می شد اما در سال جاری به دلیل رقم بالای تسهیلات مورد توجه بانکها نیست و بانک تجارت در حال ثبت رکورد جدیدی در این حوزه است.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: