کد خبر: ۱۹۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - 18 September 2021
مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس از سبقت صندوق‌های بورس از برخی بانک‌ها با جذب بیش از ۵۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌ مردمی خبر داد.

مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس از سبقت صندوق‌های بورس از برخی بانک‌ها با جذب بیش از ۵۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌ مردمی خبر داد.

میثم فدایی با بیان اینکه خطر سرمایه گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت بازار سرمایه خیلی پایین است و این صندوق‌ها سود‌های منظم با نرخ‌های خوبی به سرمایه گذران پرداخت می‌کنند،گفت: تاکنون بیش از 530 هزار میلیارد تومان جذب شده که بالغ بر 370 هزار میلیارد تومان مربوط به صندوق‌های درآمد ثابت بازار سرمایه است که برخی نسبت به بانک‌های خصوصی دو تا 3 برابر سود بیشتر پرداخت می‌کنند.

وی افزود: بورس علاوه بر صندوق‌های درآمد ثابت، صندوق‌های کالایی هم دارد که حجم آنها به 2.6 هزار میلیارد تومان رسیده و 95 درصد متعلق به صندوق طلا است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای سرمایه گذاری در بازار طلا و ارز باشد. صندوق‌های سهامی از سایر صندوق‌های سرمایه گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه هستند که از سهام چند شرکت مختلف تشکلیل شده اند و به نسبت سرمایه گذاری مستقیم در سهام یک شرکت، ریسک کمتری دارند.

فدایی ادامه داد: سازمان بورس در سه کلاس دارایی درآمد ثابت، سهام، طلا و ارز به هموطنان خدمات دهی می‌کند و با هدف افزایش ارائه خدمات و رضایت فعالان بازار، تعداد سبدگردان‌ها را افزایش داده است. تعداد شرکت‌های سبدگردان از 35 عدد در دی ماه 99 به 48 شرکت رسیده و به 15 شرکت هم موافقت اصولی داده شده که بعد از ثبت شرکت فعالیت را آغاز می‌کنند. تعداد سبدگردان ها تا دو ماه آینده به 65 شرکت افزایش می‌یابد. سیاست سازمان، اعطای نامحدود مجوز سبدگردان به متقاضیان و لغو مجوز سبدگردان‌های متخلف و بی بازده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: