کد خبر: ۱۹۷۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - 11 September 2021
بیمه رازی رکورد رشد صنعت بیمه را جابجا کرد؛
بیمه رازی در سال های اخیر سعی کرده است تا بتواند جایگاه خود را در صنعت بیمه بهبود بخشیده و هر ماه بهتر از دوره های قبل باشد. تمرکز اصلی این شرکت روی رشته های سودآور بوده.

رشد هزار درصدی در مقابل رشد 50 درصدی کل صنعتبیمه رازی در سال های اخیر سعی کرده است تا بتواند جایگاه خود را در صنعت بیمه بهبود بخشیده و هر ماه بهتر از دوره های قبل باشد. تمرکز اصلی این شرکت روی رشته های سودآور بوده و توانسته با این رشد درآمدزایی خوبی را تجربه کند.


در واقع، در راستای همین تلاش برای بهترین بودن است که شرکت بیمه رازی در چهار ماهه منتهی به 31 تیر ماه 1400 توانست از میانگین صنعت بیمه نیز رشد بیشتری را تجربه کند و در برخی از رشته ها چندین برابر میانگین صنعت رشد داشت.

به گزارش بانکداری ایرانی،بر اساس همین رشد های فروش در رشته‌های مختلف بوده است که سبب شد تا در سه ماهه منتهی به خرداد 1400 شرکت بیمه رازی حدود پنج هزار میلیارد ریال حق بیمه بفروشد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته بیش از 177 درصد رشد داشته است. چرا که در سال گذشته در همین دوره تنها این شرکت توانسته بود یک هزار و 830 میلیارد ریال بیمه بفروشد.


رشد هزار درصدی در مقابل رشد 50 درصدی کل صنعت


بر اساس این گزارش، در تیرماه ماه امسال بیمه رازی در رشته‌های بیمه شخص ثالث، درمان، عمر و زندگی، بدنه، مسئولیت، آتش‌سوزی، انرژی، باربری، مهندسی، حوادث، هواپیما، کشتی، اعتباری و پولی حضور داشته و پابه پای صنعت بیمه فعالیت خود را ادامه داده اما این به معنی ماندن در سطح صنعت نیست بلکه در رشته های عمر، مسئولیت ، باربری، حوادث و هواپیما بالغ بر چند صد درصد رشد داشته‌است. این در حالی است که دیگر شرکت های صنعت تنها رشدی در حدود 55 درصد به صورت میانگین در این رشته ها رشد داشتند.

در چهارماهه سال جاری بیمه رازی در رشته بیمه عمر حدود 217 درصد رشد داشته اما دیگر شرکت ها و در مجموع صنعت بیمه حدود 48 درصد رشد داشتند. در حقیقت رشد 217 درصدی در بیمه عمر سبب افزایش درامدزایی شده است و بر همین اساس در خردادماه امسال شرکت حدود سه هزار و 910 میلیارد ریال سود از فروش 5هزار میلیارد حق بیمه شناسایی کرد.


همچنین بیمه رازی در رشته مسئولیت رشدی 819 درصد داشت در حالی که میانگین صنعت 80درصد بود.
علاوه بر این در رشته باربری نیز این شرکت 320 درصد رشد را تجربه کرده است در حالی که صنعت تنها 88 درصد رشد داشت.


همین وضعیت در رشته های حوادث و هواپیما و کشتی نیز تکرار شد چرا که در این رشته ها به ترتیب بیمه رازی رشدی 1003 درصدی، 715 درصد و 140 درصدی را تجربه کرده است در حالی که کل صنعت بیمه در این رشته ها به ترتیب 54 درصد، 47 درصد و 1132 درصد را تجربه کرده است.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: