کد خبر: ۱۹۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - 04 September 2021
اصلاح پرتفوی بیمه معلم در سال جاری؛
در مرداد امسال بیمه معلم یک پرونده پرداخت سنواتی خسارت کشتی داشته که تسویه کرده و سبب شده است که تراز نسبت خسارت شرکت تغییر کند .

بیمه معلم در مرداد امسال نسبت به سال گذشته پرتفوی خود را تصحیح کرده و از میزان بیمه اجباری شخص ثالث و بیمه پر هزینه مسئولیت کاسته و به بیمه های زندگی و درمان افزوده است. علاوه بر این نسبت های خسارت خود را تعدیل کرده و وضعیت مناسبی را رقم زده‌است.


به گزارش بانکداری ایرانی،  در پنج ماهه منتهی به مرداد 1399 شرکت بیمه معلم بیش از 31 درصد از پرتفوی خود را به بیمه شخص ثالث تخصیص داده بود. در کنار ان بیمه مسئولیت نیز چهار درصد از کل پرتفو را شکل می داد. علاوه بر این درصد خسارت بیمه شخص ثالث 34 درصد از خسارت پرداختی شرکت را تشکیل می‌داد.

در دوره پنج ماهه منتهی به 31 مرداد 1400 این رویه کاملا تغییر کرده و کاهش معنارداری در این رشته و پرتفوی شرکت رخ داده است.


در پنج ماهه نخست امسال بیمه معلم با صدور چهار و هزار و 508 میلیارد ریالی حق بیمه شخص ثالث تنها 23 درصد از پرتفوی خود را به این رشته اختصاص داده که برای ان تنها 10 درصد خسارت پرداخت کرده است که نسبت خسارت این رشته به 37 درصد رسید این در حالی است که در سال 1399 نسبت خسارت این رشته حدود 62 درصد بود که در حقیقت شاهد کاهشی حدود دو برابری هستیم.


در بخش درمان نیز تغییر معناداری رخ داده و از نسبت خسارت 97 درصدی در سال 99 به 50 درصد رسده و در این حوزه نیز حدود دو برابر اصلاح در نسبت خسارت رخ داده است.


در مرداد امسال بیمه معلم یک پرونده پرداخت سنواتی خسارت کشتی داشته که تسویه کرده و سبب شده است که تراز نسبت خسارت شرکت تغییر کند و اگر این خسارت را که یک بار در سال جاری رخ داده و دیگر تکرار نمی شود را از حساب شرکت کسر کنیم نسبت خسارت شرکت 40 درصد است که یکی از بهترین نسبت خسارتهای شرکت بیمه است و تنها دو سه شرکت به این میزان از نسبت خسارت دست یافتند که در اینده می تواند به سوداوری مناسبی منجر شود.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: