کد خبر: ۱۹۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - 30 August 2021
نایب رئیس مجلس از اعطای وام ۴۰۰ و ۲۵۰ میلیون تومانی برای واحدهای مسکونی شهری و روستایی با اقساط پلکانی خبر داد.

نایب رئیس مجلس از اعطای وام ۴۰۰ و ۲۵۰ میلیون تومانی برای واحدهای مسکونی شهری و روستایی با اقساط پلکانی خبر داد.

علی نیکزاد با اشاره به اینکه بر اساس قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها مکلف به اعطای وام ۴۰۰ و ۲۵۰ میلیون تومانی برای واحدهای مسکونی شهری و روستایی با اقساط پلکانی می شوند،گفت: در این قانون موضوعاتی همچون تامین زمین، تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی، فروش اقساطی و مشارکت ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تامین تاسیسات زیربنایی بر عهده وزارتخانه‌های نیرو و نفت است و واگذاری زمین حریم شهرها و تشکیل صندوق ملی مسکن از جمله موارد دیگری است که در قانون جهش تولید مسکن آمده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: دولت جدید با شعار تامین یک میلیون مسکن در سال آغاز به کار کرد و با اجرای این قانون،می‌تواند این وعده را محقق کند و مجلس هم بر اجرای آن نظارت خواهد کرد.

نیکزاد گفت: امید است با اجرای قانون جهش تولید مسکن، موضوعاتی چون تامین زمین و تسهیلات لازم برای ساخت، حل و فصل شود و بخش خصوصی، انبوه سازان و پیمانکاران بهانه‌ای برای عدم اجرا و ساخت یک میلیون واحد در سال نداشته باشند که البته دولت باید آنان را در این مسیر، هدایت و راهبری کند.

وی افزود: بر اساس تورم، میزان تسهیلات در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت و این مسئله در قانون پیش بینی شده است.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: همه دستگاه‌های دولتی که زمین‌هایی در شهرها دارند، باید آن را در اختیار وزارت راه قرار دهند. ساخت مسکن باعث ایجاد اشتغال و فعال شدن سایر بخش‌ها می شود.

نیکزاد اضافه کرد: شورای عالی مسکن هم به ریاست ابراهیم رئیسی و مطابق با قانون تشکیل می‌شود که این کار باعث ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی خواهد شد و صندوق ملی مسکن هم در نظر گرفته شده که همه مالیات‌ها را جمع آوری می‌کند و خودکفایی این صندوق در طول زمان، موجب می‌شود نیازی به تسهیلات برای این حوزه نداشته باشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: