کد خبر: ۱۹۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - 25 August 2021

 روز گذشته ۳ شرکت بورسی در ارتباط با رویدادهای درون شرکتی خود اقدام به انتشار اطلاعیه بااهمیت در سامانه کدال کردند. پیش از ورود به شرح این رویدادها باید گفت که تفاوت این اطلاعیه‌ها با دیگر اخبار شرکت‌ها در این است که مقیاس این رویدادها نسبتا بزرگ است، به بیان دیگر اتفاقی است که بخش وسیعی از شرکت یا فعالیت آن را متاثر می‌کند، به عنوان نمونه مقرر شده که تنها معاملات و نقل‌وانتقالاتی افشا شوند که موضوع مبادله بالای ۵ درصد از کل دارایی شرکت‌های طرف معامله را دربرگیرد. بنابراین «اطلاعات بااهمیت» به عنوان یکی از مولفه‌های بسیار مهم و تاثیرگذار در نظام‌های بازار سرمایه قلمداد می‌شود و به‌روز بودن در این مولفه یک برگ برنده برای معامله‌گران و فعالان این حوزه به شمار می‌رود. یکی از اخبار بسیار مهمی که روز گذشته در میان این اطلاعیه‌ها به چشم می‌خورد، اطلاعیه یک شرکت دارویی با موضوع تولید داروی «رمدسیویر» بود.


محصول داروپخش برای کرونا
شرکت دارویی داروپخش در اطلاعیه گروه «ب» خود خبر از تولید یک محصول دارویی جدید داد. این محصول با نام «رمدسیویر» همان دارویی است که این روزها در ایران به عنوان کلیدی‌ترین برنامه درمان کرونا سویه دلتا از آن استفاده می‌شود. در اطلاعیه این شرکت آمده است: «به استحضار می‌رساند با توجه به خیزش پنجم بیماری کرونا در کشور و نیاز مبرم بیماران و مراکز درمانی به محصول رمدسیویر، تولید این محصول جدید منجر به افزایش فروش این شرکت شده است. با عنایت به اینکه ادامه روند تولید این محصول در ماه‌های آتی ارتباط مستقیم با وضعیت شیوع بیماری کرونا و همچنین مصرف این دارو در پروتکل‌های درمانی دارد بنابراین تاثیرات سود و زیانی تولید این محصول در بودجه تعدیلی سال‌جاری متعاقبا افشا خواهد شد.»

یک روز قبل‌تر هم شرکت داروسازی اکسیر اعلام کرده بود که با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا در ماه‌های اخیر در کشور، این شرکت تولید محصول رمدسیویر را برای درمان بیماران کرونایی در دستور کار خود قرار داده است. در اطلاعیه این شرکت با بیان اینکه تولید این محصول جدید، منجر به افزایش فروش این شرکت شده، آمده است: با توجه به کاهش قیمت این محصول در مرداد ماه ۱۴۰۰، محاسبه آثار سود و زیان آن مشخص نیست، بنابراین پس از مشخص شدن تاثیرات آن، بودجه تعدیل شده این شرکت افشا خواهد شد.از آن جا که صف‌های طویلی برای دریافت این دارو در مراکز درمانی مشاهده می‌شود، به نظر می‌رسد که تولید این دارو از سوی داروپخش و اکسیر به رفع مشکل کمیابی «رمدسیویر» کمک کند.

دریافت مجوز تاسیس
خبر دریافت مجوز تاسیس و احداث واحد صنعتی تولید آهن اسفنجی یکی از اطلاعیه‌های بااهمیت روز گذشته بود که از سوی شرکت سنگ آهن گهرزمین منتشر شد. به طور جزئی‌تر در این اطلاعیه گروه «الف» از دریافت مجوز تاسیس و احداث واحد صنعتی برای تولید آهن اسفنجی به شکل گندله و کلوخه به روش گرم خبر داده شده است. قرار است ظرفیت سالانه تولید این محصول یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن باشد. این محصول تولیدی با سرمایه ۶/ ۵۴هزار میلیارد ریال (ارزش ماشین‌آلات داخلی ۲/ ۱۶هزار میلیارد ریال و ارزش ماشین‌آلات خارجی ۸۷۴۴۰ هزار یورو) در زمینی به مساحت ۳۷۵ هزار مترمربع و زیربنای ۱۰ هزار مترمربع در استان کرمان، شهرستان بردسیر واقع شده است. علاوه بر این، در اطلاعیه مذکور از دریافت مجوز تاسیس و راه‌اندازی واحد صنعتی برای تولید بیلت فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی (حاصل از فرآیند ذوب) به ظرفیت سالانه ۳ میلیون تن در استان کرمان، شهرستان بردسیر خبر داده شده است. بر اساس اطلاعیه یادشده سرمایه این واحد هم ۲۲۵ هزار میلیارد ریال (ارزش ماشین‌آلات داخلی ۱۷۴ هزار میلیارد ریال) در زمینی به مساحت یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع و زیربنای ۱۸ هزار مترمربعی است.»

شرح مزایده ویتانا
یکی از شرکت‌هایی که روز گذشته اطلاعیه بااهمیت منتشر کرد، شرکت ویتانا در گروه غذایی بود که در آن از فروش یک قطعه زمین خبر داد.در این اطلاعیه اعلام شده است: «شرکت در نظر دارد زمین به اضافه مستحدثات کارخانه تهران از طریق مزایده کتبی عمومی و بر مبنای قیمت پایه به مبلغ ۳۱۲ میلیارد تومان را به بالاترین قیمت پیشنهادی به فروش برساند.» در این اطلاعیه آدرس و شماره تماس‌هایی برای متقاضیان جهت بازدید و اخذ اسناد مزایده و ارائه پیشنهاد اعلام شده است. تاریخ درنظر گرفته شده برای رجوع متقاضیان این مزایده، دوم تا چهارم شهریور اعلام شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: