کد خبر: ۱۹۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - 07 August 2021
اعمال افزایش سقف پرداخت سود سهام توسط نهادهای تنظیم‌کننده مقررات مالی در سنگاپور منجر به افزایش قیمت سهام سه بانک برتر و رشد شاخص بورس شد.

اعمال افزایش سقف پرداخت سود سهام توسط نهادهای تنظیم‌کننده مقررات مالی در سنگاپور منجر به افزایش قیمت سهام سه بانک برتر و رشد شاخص بورس شد.

به گزارش سی ان بی سی، پس از اعمال افزایش سقف پرداخت سود سهام توسط نهادهای تنظیم‌کننده مقررات مالی در سنگاپور در پی همه‌گیری کووید -۱۹، سهام سه بانک برتر این کشور رشد کرد.

براین اساس، سهام بزرگ‌ترین بانک سنگاپور DBS Group Holdings در معاملات اولیه ۶. ۰درصد افزایش داشت در حالی که همتایان کوچک‌تر این بانک مانند شرکت بانکداری Oversea-Chinese و بانک United Overseas یک درصد رشد داشتند.

دی‌ بی‌ اس بانک شرکت خدمات مالی و بانکداری سنگاپوری است که به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک آسیای جنوب شرقی نیز شناخته می‌شود. این سه بانک یک سوم شاخص استریتس تایمز (شاخص بورس سنگاپور) را تشکیل می‌دهند که ۰.۵ درصد رشد کرد.

نهاد تنظیم‌کننده مالی و بانک مرکزی و اداره پول سنگاپور این دولت-شهر جنوب شرقی آسیا، چهارشنبه گذشته اعلام کردند: محدودیت پرداخت سود سهام بانکی تمدید نخواهد شد. سازمان MAS سال گذشته از بانک‌ها خواسته بود تا سود سهام هر سهم را برای سال ۲۰۲۰ به ۶۰ درصد از مبلغ سال قبل محدود کنند که این درخواست به دلیل عدم قطعیت‌های اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا صورت پذیرفته بود. از آن زمان تاکنون چشم‌انداز اقتصاد جهانی بهبود یافته است. با وجود برخی عدم قطعیت‌ها، انتظار می‌رود با توجه به تقویت تقاضای جهانی و پیشرفت برنامه واکسیناسیون، اقتصاد سنگاپور نیز به مسیر بهبود ادامه دهد.

قبل از این اقدام MAS، بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو آمریکا نیز تصمیمات مشابهی برای کاهش محدودیت‌های پرداخت سود سهام توسط بانک‌ها گرفتند.

یوجین ترزیمانوف نایب رئیس و مسئول بلندپایه شرکت خدمات مالی آمریکایی مودیز اینوستور سرویس در یادداشتی اعلام کرد: انتظار می‌رود سه بانک بزرگ سنگاپور سود سهام را تا سطح ۵۰ درصد از درآمد خالص در قبل از همه‌گیری افزایش دهند. شرکت مودیز در ماه مارس به دلیل بهبود اقتصاد، ظرفیت رشد درآمدهای بانکی و کیفیت دارایی‌های پایدار، چشم‌انداز را در مورد سیستم بانکی سنگاپور از منفی به پایدار در ماه مارس تغییر داده است.

بانک‌های DBS ، OCBC و UOB قرار است درآمدهای سه ماهه دوم را هفته آینده گزارش کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: