کد خبر: ۱۹۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۲ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - 04 August 2021
معافیت مالیاتی از مهم‌ترین ابزارهای نظارتی و کنترلی برای شفاف کردن عملکرد نهادهای مالی محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر در بخش‌های مختلف به اجرا گذاشته شده، در این راستا، با هدف شفافیت بیشتر موسسه‌های خیریه، معالفیت مالیاتی آنها نیز مشروط شده است.

بانکداری ایرانی- معافیت مالیاتی از مهم‌ترین ابزارهای نظارتی و کنترلی برای شفاف کردن عملکرد نهادهای مالی محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر در بخش‌های مختلف به اجرا گذاشته شده، در این راستا، با هدف شفافیت بیشتر موسسه‌های خیریه، معالفیت مالیاتی آنها نیز مشروط شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنابراین اطلاعیه، شرط برخورداری موسسه‌های خیریه از معافیت مالیاتی، پرداخت از طریق حواله الکترونیک ساتنا/ پایا است.

در اطلاعیه معاونت رفاه اجتماعی آمده است: بر اساس بند «و» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، تمامی موسسه‌های خیریه باید از ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ به بعد تمامی پرداخت‌ها و حمایت‌های نقدی خود را از طریق حواله الکترونیک ساتنا/ پایا و درج عدد ۱۴ رقمی (۱۱۰ و شناسه ملی موسسه خیریه) در قسمت «بابت»، انجام دهند و نسبت به ثبت نام در سامانه tab۱۷.mcls.gov.ir اقدام کنند.

همچنین در این اطلاعیه تاکید شده است: در این مرحله، ثبت پرداخت‌های حمایتی در سامانه نیاز نیست و همچنین ثبت نام موسسه‌های خیریه در سامانه تا اطلاع ثانوی، محدودیت زمانی ندارد.‌

به گزارش ایرنا، براساس بند «ح» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ و بند «و» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، همه دستگاه های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب پذیر حمایت می‌کنند، مکلف هستند تمامی حمایت‌ها و کمک های خود را به تفکیک شماره(کد) ملی فرد دریافت‌کننده حمایت، در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کنند.

در سال‌های اخیر و به منظور مبارزه با پولشویی و شفافیت، تمامی نهادهای مالی از جمله موسسه‌های خیریه مکلف به ثبت هرگونه پرداخت به اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق سامانه‌های ساتنا و پایا شده‌اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: